Hulp gevraagd bij installatie windows xp pro!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
725
Ik wil windows xp pro opnieuw installeren op een packard bell computer. Ik wil echter eerst de c schijf formateren. Wat heb ik nodig voor een schone installatie? Misschien boot diskette Windows 98 se, of kan het ook direct van de cd_rom?
 
- kan direct via cd

(moet je trouwens wel de bootvolgorde aanpassen in je bios)
First-bootdevice: CD-ROM
Second: IDE-0
(of iets dergelijks)


- als je opnieuw opstart zal je een melding zien met "druk binnen x seconden op een toets"
---> dat doe je dus
- 't duurt even maar dan "moet" je de license accepteren
- nu kies je voor de optie om te installeren
- je selecteer de partitie waar je Windows XP op wilt hebben
- en dan nog wat (weet 't zo niet uit m'n hoofd)

maar goed wellicht raadzaam om dit 's door te bladeren:
http://users.pandora.be/AMDtje/Windows12.htm



//
P.S.
Heb je alle belangrijke bestanden (email / downloads / document/ veilig gestelt?

// P.S.S.
Heb zelf geen packard bell
 
Geplaatst door Mirandaonline
Ik wil windows xp pro opnieuw installeren op een packard bell computer. Ik wil echter eerst de c schijf formateren. Wat heb ik nodig voor een schone installatie? Misschien boot diskette Windows 98 se, of kan het ook direct van de cd_rom?

Maak wel eerst de recovery CD's aan. Anders kan je alle drivers gaan downloaden.
 
Kan iemand mij vetellen hoe ik de c schijf kan formateren?

Met de rechter muisknop op formateren kan wel, maar dat wil windows xp pro niet uitvoeren.
 
Formatteren is een optie die je vanzelf krijgt in de installatie van windowsXP.
 
dus cd erin, en computer opnieuw opstarten.
 
Geplaatst door Mirandaonline
Kan iemand mij vetellen hoe ik de c schijf kan formateren?

Met de rechter muisknop op formateren kan wel, maar dat wil windows xp pro niet uitvoeren.

Dat is inderdaad zo omdat er op je HD het besturingssysteem opzit.

Download alle drivers via de PB site. Die kan je vinden via het serienr. achteraan op je PC.

Brand je belangrijke gegevens op een CD.

Plaats de CD Win XP. Klik installeren. Kies zellde partie -> Partitie verwijderen -> formateren.

Ik denk dat dit de juiste volgorde is. Ook al een tijdje geleden.

Het is natuurlijk weer PB. K***en . Ik krijg daar,om het op zijn Belgisch te zeggen . de WEUBE van
 
Het formatteren lukt niet en de cdrom start niet automatisch op bij het opstarten.
Wat hij ook zegt als ik via Deze computer en dan naar schijf C: gaat en met de rechter muisknop formatteren druk dan zegt hij dat het niet kan omdat er nog programma s open zijn, maar voor zover ik weet staat er niks open, want ik zie rechtsonder helemaal geen icoontje.
 
Je kunt in windows niet je windows gaan formatteren....

Je zult dan in de bios moeten gaan om de opstartvolgorde te veranderen.

Meestal komt er tijdens het opstarten te staan "press ......... to enter setup"
 
Hoe verander ik de bios op een Packard Bell computer?

De bios ziet er namelijk anders uit dan ik normaal tegen kom.

Er zit 1 harde schijf in de computer, maar is in 2 petities gedeeld. Alleen de C schijf moet schoon, de D schijf wil ik behouden en mag dus niet gewist worden.
 
Laatst bewerkt:
Geen flauw idee hoe die bios eruit ziet. Jij zit erachter dus jij kunt het beter beoordelen.

Je zult op zoek moeten naar bootvolgorde. Gewoon alles even doorlopen totdat je ziet dat je a c d etc kunt omdraaien
 
Kan ik dan niet XP er opnieuw opzetten zodat hij die andere automatisch overschrijft of gaat hij er dan gewoon naast ???
 
- kun je in het bios komen?
- Zo ja staat er dat iets van boot?
{bij advanced features of iets dergelijks}

(wellicht staat er nu c, cdrom)


Als je nog in windows kunt:
--> geef de c-schijf een naam, bijv "deze"
(zo weet je straks zeker dat je de juiste te pakken hebt)
 
Geplaatst door Mirandaonline
Kan ik dan niet XP er opnieuw opzetten zodat hij die andere automatisch overschrijft of gaat hij er dan gewoon naast ???

Ik weet de precieze stappenvolgorde zo niet uit m'n hoofd, maar als je kiest voor een nieuwe installatie i.p.v installatie herstellen, en vervolgens kiest voor de partitie waarop windows momenteel draaid, zal je huidige windows overschreven worden.
 
Laatst bewerkt:
@JKoelman

Ik kan in de bios komen, maar die ziet er heel anders uit dan ik in het algemeen tegen kom.


@@temptation

Ik wil de C schijf leeg hebben, want het barst er van de troep. (spyware en nog ergere troep)


@Binary

Ik ben niet zo goed in engels. :(
 
Ik heb inmiddels twee tips gekregen, maar kan dat pas volgende week uitzoeken i.v.m. dat ik nu niet achter die computer zit.

Ik wil de tips echter niet onthouden:


op F8 drukken met opstarten dan dan krijg je het boot menu en kun je booten van je cd rom of cd rw wat je wil

en met de xp cd kun je c verwijderen nieuwe aanmaken en formateren in fat32 of ntfs wat je wil
zonder d te verliezen


idd ik zou formateren als ntfs zeker voor windows xp!


Om in het menu te komen van de bios deed het via Esc en F2, maar het moet dus via F8.

Bedankt voor aleel hulp.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik anders een Madboot opstartdiskette:
http://www.madboot.com

Screenshot

Boot.png


Makkelijker kan niet lijkt mij. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan