• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp gevraagd bij lezen van formule(s)

• Onderwerp starter Onderwerp starter bta
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bta

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Excellers,
In bijgaande verlofberekening zit een fout, waardoor het aantal uren tbv dienstjarenverlof niet correct wordt weergegeven. Volgens mij zit er in het blad "formules" in G45 een fout in de formule, waardoor de leeftijd niet correct wordt berekend.
Heeft een van jullie knappe koppen gelegenheid om hier eens naar te kijken.
Heel veel dank. Gr. Arie
Bekijk bijlage 58193

Wat klopt daar dan niet aan ?

Geboren in 1950 (invullen!B13)
gevraagde leeftijd in 1998 (formules!F22)
1998-50=48 (formules!G45)

Wat klopt daar dan niet aan ?

Geboren in 1950 (invullen!B13)
gevraagde leeftijd in 1998 (formules!F22)
1998-50=48 (formules!G45)

Ik neem aan dat TS de formules wilt omzetten naar het heden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als je een bestand van 12 jaar oud gebruikt kun je de schuld toch niet aan het bestandje geven.

Als je een bestand van 12 jaar oud gebruikt kun je de schuld toch niet aan het bestandje geven.
Als iemand in 1950 is geboren was hij vorig jaar 58 en geen 48. De formule in G45 is dus niet correct. Bij het eerste blad "invullen" wordt in G5 wel de juiste leeftijd neergezet.
Uitgaande van het blad "basis" zou de uitkomst dan 21,6 uur moeten zijn.
Dat het een oud bestand is kan wel kloppen, waar kan ik dat zien, dan kan ik de werkgever er mee om z'n oren slaan. Dit is een jaarlijks terugkerende crime.
Gr. Arie

Op het blad formules, de formule in G46:

=IF(1998-invullen!B17<10;0;1998-invullen!B17)

En dan ook op het zelfde blad:

Berekening correctie CAO 1997/1998

Aantal maanden in dienst in 1994

Dus je werkt met gegevens van zo'n 12 - 14 jaar oud.

Het antwoord is wel correct want de formule vraagt hoe oud het persoon in 1998 is en niet hoe oud hij (nu) 2008 is

Aan de cellen F6, F21, F22, G45, G46 en G47 van tabblad formules zie ik dat het een oud bestand is.

Met andere woorden diegene die dit gemaakt heeft is er niet vanuit gegaan dat het ook moet kloppen voor andere jaren.
De antwoorden kloppen dus wel maar de formules kloppen niet voor andere jaren dan waarvoor die geschreven is (1997-1998)

Bijlagen

Dat 1997-1998-verhaal is vanwege een correctie in een CAO destijds en moet dus blijven staan.
Als ik in formules basis kijk moet er bij geboortejaar 1950 21,6 uur extra verlof staan. Op de uiteindelijke berekening (invullen) staat 14,4 jaar en dat is dus niet correct.
Gr. Arie

Het antwoord is wel correct want de formule vraagt hoe oud het persoon in 1998 is en niet hoe oud hij (nu) 2008 is
Dan loopt het bestand wéér een jaar achter!:p

Als men overigens jarenlang met zo'n oud bestand heeft gewerkt dan lijkt mij dat er een nacalculatie over al die jaren noodzakelijk is.:shocked:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Alles is weer terug te voeren op cel G45 die een verkeerde leeftijd weergeeft vanwege de verkeerde formule om leeftijd te berekenen:
1998 min het geboorte jaar .
De echte leeftijd is :
huidige jaar min geboorte jaar.(even niet naar exacte datum gekeken)

Er kan toch beter met de formule: =Yearfrac(start date;end date;basis) gewerkt worden.
In bepaalde cellen: =today() of =now() en de file is redelijk up to date.

Blijft het feit dat er gegevens in staan van 1994 (hopelijk is het salaris wel mee gegroeit?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan