Hulp gevraagd bij maken requery

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik mag hier maar 100kb uploaden en mijn database is groter. Ik kan het wel naar je mailen.

Het is in ieder geval geen vervelend formulier ;-) gewoon een formulier dat bij een tabel hoort waarin het enige lastige is dat met dat offertenummer zoals omschreven. Gewoon met de wizard opgesteld.

Oké, ik ben weer wat wijzer.

Ik had op het formulier "nieuwe offerte" de keuzelijst "klantID". Hierin kan de gebruiker een klant selecteren. Vervolgens heb ik de volgende code achter dit veld gezet bij "Na bijwerken":

Code:
Private Sub KlantID_AfterUpdate()
Me.Filter = "[KlantID] = '" & Me.KlantID & "'"
Me.FilterOn = True
Me.ContactpersoonID.Requery
End Sub

Mijn doel hiervan was dat de gebruiker in het daarop volgende keuzelijstje "contactpersoon" alleen díe contactpersonen kan selecteren die horen bij de geselecteerde klant. Als ik deze code weghaal, dan is mijn probleem met het veld offertenummer ook opgelost. Plaats ik deze code weer, dan gaat "offertenummer" zichzelf bijwerken samen met het veld "contactpersoon" en toont hij het offertenummer dat bij de geselecteerde klant hoort.

Enig idee hoe dit op te lossen?

EDIT:
ik bedoel natuurlijk dat ik wil dat het tekstvak "contactpersoon" een requery uitvoert zonder dat het tekstvak "offertenummer" hier enige hinder van ondervind (zoals met bovenstaande code wél gebeurt)

Laatst bewerkt:
Als je de db comprimeert, en zipt is hij meestal klein genoeg. In je eerdere voorbeeld zitten nauwelijks gegevens, dus dat mag geen enkel probleem zijn. En anders met Winrar zippen, dan kun je een zipje op laten splitsen in deelbestanden van 100kb.
Overigens zit ik dat ondertussen dat andere voorbeeld te bekijken, en dat zit toch niet best in elkaar, vrees ik... Zo heb je een keuzelijst gemaakt voor de klantID, maar je zoekt daarin niet op klantnaam, maar op nummer. Wat is daar het voordeel van? Vervolgens gebruik je allerlei DLookups om de tekstvelden te vullen, terwijl je die informatie rechtstreeks (en veel sneller) uit de keuzelijst kunt halen. Dus er is echt wel ruimte voor verbeteringen. Volgens mij heb je de cursus nog niet doorgelezen, dan had je dat zo niet gedaan :)

Ik krijg het niet gesplitst.....

Ik gebruik DLookup om (gerelateerde) waarden in andere tabellen op te zoeken. Zou niet weten hoe dat anders/beter kan....maar jij vast wel :) haha

Duh, dom van mij. Hierbij mijn bestand ingepakt en opgedeeld.

Graag verneem ik wat er verbeterd/geoptimaliseerd kan worden :D:rolleyes:

Zou ook iemand kunnen kijken hoe ik de
kan laten verdwijnen?

Tot slot de vraag of er gekeken kan naar hoe ik "contactpersoon" op form "nieuwe offerte" een requery kan laten uitvoeren zonder dat "offertenummer" gaat zoeken naar het bij de klant horende offertenummer.

Volgorde van het "programma" qua formulieren die door de gebruiker doorlopen worden:

1) inloggen --> selecteer "gebruikerID en klik "inloggen"
2) hoofdmenu --> klik "nieuwe offerte". Aan hoofdmenu worden later meer mogelijkheden toegevoegd
3) nieuwe offerte --> wijst vanzelf(?)

Ik ben benieuwd:confused::):(

Bijlagen

De #Fout verdwijnt als je de DLookup eruit gooit. Ik zal het juiste voorbeeld erbij posten. In het formulier <Nieuwe offerte> heb ik de DLookups vervangen door de correcte techniek. Kijk daar eens naar, dan kijk ik ondertussen naar je nieuwe db.

Bijlagen

En, om aan te geven dat je de db best kleiner kan krijgen (maar dan moet je wel lezen wat we aangeven...) heb ik je db geopend, gecomprimeerd (zoals ik hierboven had gezegd) en gelijk gecomprimeerd. En dan is hij echt klein genoeg...

Bijlagen

Ik snap overigens niet waarom de vraag al op <Opgelost> staat ;)

Oké, lig nu in bed dus vanaf iPhone kan ik hem helaas niet bekijken nu. Ik dacht dat je met comprimeren dat 'inpakken' met winrar bedoelde......excuus....

wat houdt comprimeren dan in?

Ik snap overigens niet waarom de vraag al op <Opgelost> staat ;)

De vraag staat inmiddels weer op <niet opgelost> :)

Ik zie dat je mijn oude db hebt gebruikt als eerste voorbeeld maar het ID is helder :)

Mijn vraag is nu: wanneer is het wél correct om DLookup te gebruiken?

Zou je daarbij ook even kunnen kijken naar mijn requery probleem op "contactpersoon" a.u.b.?

Oké, en waarom werkt het vanaf [column](2) bij mij nu niet? :confused::evil:

Ik heb het letterlijk overgenomen van jou voorbeeld.....

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan