• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gevraagd bij opbouw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amstellovich1967

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2017
Beste toppers,

Ik ben een beginner wat betreft Excel en ben bezig om een programma sanctiebeleid op te zetten.
Ik heb het een en ander al aangemaakt en wil graag het volgende voor elkaar krijgen. Wie kan en wil mij hierbij helpen?

1. Werkmap wil ik graag automatisch laten openen in tabblad "MENU".
2. Bij het openen van Frm_invoer wil ik graag dat automatisch het huidige jaar verschijnt. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
3. Gegevens die ingevuld worden bij een nieuw incident op het Frm_invoer, moet bij het opslaan weggeschreven worden in de tabel op tabblad "LIJST" en vervolgens het Frm_invoer leeg maken (behalve veld Jaar:) voor een nieuwe invoer. Het mag geen lege velden bevatten.
4. Wat moet ik doen zodat mijn comboboxen automatisch nieuwe gegevens opnemen als ik deze toevoeg?
Bijv. een nieuwe afdeling of werknemer toevoegen. Moet ik hiervoor aparte nieuwe tabellen voor aanmaken?

Voorlopig genoeg vragen om mee aan de slag te gaan met jullie hulp.
Wie heeft er tijd voor me om op weg te helpen?
Opmerkingen/suggesties/verbeteringen zijn altijd welkom.

Groet,
René

Bijlagen

1. Plaats deze in het ThisWorkbook event:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets("MENU").Activate
End Sub

2. Plaats deze achter het formulier:

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
TextBox1 = Year(Date)
End Sub

3. tegenstrijdige vraag wat mij betreft. Iets moet leeg, maar mag geen lege velden bevatten??????

4. maak van de Gebieden die je als Rowsource gebruikt tabellen, dan schuift het bereik automatisch op.

Dank u vriendelijk.
Het klinkt misschien wazig maar het moet eigenlijk zijn: