• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp gevraagd bij opmaak van gekopieerde regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

nhojnavslig

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Hallo iedereen,
Zou iemand mij willen helpen met de 2 gestelde vragen in het bijgevoegd voorbeeld bestandje, ...?
Het gaat om het (automatisch) "opmaken" van gekopieerde regels in een ander blad.

Ik hoop dat de uitleg in het voorbeeldje duidelijk is , ...

Bij voorbeeld dank, John van Gils

Editor > Ga geavanceerd > Paperclip > Bestand uploaden en in editor plaatsten met paperclip.

Hallo allemaal,
Het blijkt dat ik veel te "moeilijk" heb zitten denken :shocked: :shocked:
De rand om de gekopieerde regels kon gewoon simpel met voorwaardelijke opmaak geregeld worden !! :o :o

Blijft over, de 2e vraag, hoe kun je ervoor zorgen dat de volgende kopieer-actie netjes onder de vorige geplakt word ??

Iemand een hint ?

Alvast bedankt !
John van Gils

Maak gebruik van VBA:)

Code:
Sub Noteren()
  Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 3) = Application.Transpose(Cells(2, 2).Resize(3))
  Range("D4:F" & Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Row).Sort Range("D4"), , Range("E4"), , , , , yes
End Sub

Code:
Sub Klaar()
  If MsgBox("Ben je zeker? De lijst word hierdoor gewist", vbYesNo, "Klaar") = vbYes Then
    Range("C2:F" & Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Row).Copy
    With Sheets("Klaar").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(2)
      .PasteSpecial xlPasteFormats
      .PasteSpecial xlPasteValues
      For Each ar In .Parent.Columns(2).SpecialCells(2)
        ar.CurrentRegion.Borders.LineStyle = xlContinuous
      Next ar
    End With
    Union(Range("E2:F2"), Range("D5:F" & Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Row)).ClearContents
  End If
End Sub

Het sorteren zou ik overigens in de sub klaar zetten.

Hallo VenA,

HAHA, "maak gebruik van VBA", ..... :d das een goeie !!

Ik ben weer reuze blij met je oplossing !!

Hartelijk BEDANKT !

John van Gils

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan