• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp gevraagd => cellen doorverwijzen onder voorwaarden :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hdenijs

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2015
beste,

ik werk met 2 tabbladen (prestaties 2015 en Factuur link)
in het eerste tabblad worden gegevens verwerkt
Tweede tabblad dient om factuur uit eerste tabblad te halen

wanneer ik in eerst tabblad in kolom V code F ingeef, wil ik een aantal cellen (van kolom A tot en met M) uit die zelfde rij zichtbaar krijgen in het tweede tabblad.
ik zou dit kunnen met als functie' maar het probleem is dat ik in eerste tabblad een bereik heb van 150 rijen.
in het tweede tabblad waar de gegevens moet komen te staan heb ik maar een bereik van 19 rijen
ik zal ook nooit meer da 19 regels nodig hebben.
hoe kan ik deze cellen dan netjes onder elkaar krijgen zonder lege rijen tussen?

het totaal bedrag heb ik wel al kunnen tevoorschijn halen wanneer ik mijn filter op code F zet toont deze het totaal van alle zichtbare cellen.
zou toch handiger zijn indien dit ook kan gekoppeld worden pas enkel als code F ingegeven worden in kolom V en niet pas nadat filter is geactiveerd.

alvast dank voor de reactie.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je kunt in een loop de regels doorlopen in blad "prestaties 2015" en vervolgens de regels waar kolom V een F bevat de range kopiëren naar blad "factuur link" met:
Code:
Sheets("prestaties 2015").Range("A17:M17").Copy Destination:=Sheets("factuur link").Range("B19:N19")

De regelnummers bepaal je uiteraard in de loop.
Als je de functie helemaal uitgeschreven wilt hebben dan laat het maar weten. Ik heb er op dit moment even geen tijd voor.

Kijk wel even naar de naam van het blad "factuur link".
De naam zoals je deze aan het blad hebt gegeven is niet "factuur link" maar "factuur link ".
Met een spatie achter de k dus en die moet je even verwijderen.

Laatst bewerkt:
toch nog niet helemaal duidelijk

Edmoor,

alvast dank voor je reactie. maar het lukt me toch nog niet echt.
waar kan ik deze loop dan ingeven?

en wat bedoel je juist met:
Kijk wel even naar de naam van het blad "factuur link".
De naam zoals je deze aan het blad hebt gegeven is niet "factuur link" maar "factuur link ".
Met een spatie achter de k dus en die moet je even verwijderen.

alvast dank.

Ik zal er vanavond thuis naar kijken. Wat ik bedoel met de naam van het blad "factuur link" lijkt me duidelijk. Er staat een spatie achter de naam. Als je dan in de VBA code of vanuit functies verwijst naar het blad "factuur link" kan deze niet worden gevonden omdat hij "factuur link " heet, dus met een spatie achter het woordje "link".

VBA code? oeioei... daar heb ik nu wel geen kaas van geheten hoor :rolleyes:
ik had eigenlijk gedacht met gewone ALS funtie te kunnen werken.
maar mocht je eventueel tijd hebben om mijn voorbeeldje even aan te passen ? zou heel erg vriendelijk van je zijn :)
alvast dank bij voorbaat ;)

Bijlagen

Je zegt nooit meer dan 19 regels nodig te hebben maar het voor die regels gereserveerde grijze vlak in het blad "factuur link" is maar 14 regels. Die kunnen dus met 5 worden uitgebreid?

Je hebt nog steeds niet de naam van het blad "factuur link " aangepast.
Tevens werk je nogal met samengevoegde cellen en verborgen cellen en rijen en daar wil ik niks mee doen omdat dat altijd veel problemen oplevert.

Het ziet er qua layout mooi uit maar geeft veel problemen vanuit VBA en moet er teveel aan error trapping gedaan worden. Dat is nogal wat extra werk en heb ik nu geen tijd voor.

Sorry.

Laatst bewerkt:
Ok, en hoe krijg je nu die regels met een F code naar de factuur?
Ik wil het nog wel doen hoor maar niet vanavond.

in kolom V bovenaan staat een MACRO knop, deze indrukken en klaar is kees.
nu moet ik juist mijn layout weer zetten zoals ik het wens en ik ben vertrokken ;)

Het is een .xlsx document, daar zit per definitie geen macro in ;)

mocht je het toch nog zien zitten om alsnog eens te proberen?

in bijlage vind je de definitieve layout

ik zou je echt wel dankbaar voor zijn ;)

Bijlagen

Het werkt in ieder geval wel goed :)
Door alle berichten heen ben ik de draad kwijt van welk document je precies wilt gebruiken qua layout. Plaats die nog even als je wilt. Dan zal ik die opslaan en proberen er morgenavond naar te kijken.

bijhorende bijlage heeft de goede lay-out ;)
indien het dus zou lukken om hier de gewenste code's en formules in te krijgen (of macro's)
manier waarop is mij eigenlijk gelijk, als het maar werk hé.
ik zou er in ieder geval erg me geholpen zijn.

;)

Bijlagen

Het is wat meer werk dan zonder de samengevoegde cellen. Maar het zal wel lukken denk ik.

Communicatie geschiedt via het forum, zodat iedereen er wat aan heeft. En als je geen wagonlading spam wilt ontvangen raad ik je aan je email adres hier weg te halen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan