• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hulp gevraagd => cellen doorverwijzen onder voorwaarden :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk eens naar deze:
Bekijk bijlage Lay-out oke .xlsm

Het blad "prestaties 2015" bevat een knop met opschrift "F-regel(s) naar factuur link".
De knop verplaatst de regels met code F in kolom U (XCode) naar de juiste positie op het blad "factuur link" en wijzigt dan XCode F in XCode G.

Het blad "factuur link" bevat een knop met opschrift "Factuur regels legen" die de sectie met de betreffende regels leeg maakt.

Ben benieuwd wat je er zo van vind.
Als je er wijzigingen in wilt hebben of tegen problemen aanloopt dan laat het maar weten :)

Laatst bewerkt:
Edmoor,

het idee is super!
wel is er ergens een probleem met het automatisch berekenen van de gepresteerde werkuren,
ik had formuletje gemaakt dat als ik in kolom G tot L de effectieve start van de werkzaamheden en einde ervan het programmaatje automatisch deze uren berekend ( met een aftrok van 1/2 uur als de werkuren de middag (zijnde 12 uur) overschrijden) deze tussenstappen staan in de verborgen kolommen P tot T
het is nl wel de bedoeling dat ik ten alle tijden overicht kan houden in eerste tabblad van welke werf/ opdrachtgever/.... gepresteerd is en de uitkomt zie ik dan graag verschijnen zoals in mijn originele lay-out ;)
je kan dit terug vinden op het origineel bestand waar je vanop vertrokken bent met deze marco in te zetten.

zie je hier ook oplossing voor?

Met die kolommen heb ik niets gedaan en die staan er nog steeds in, inclusief de formules.
De layout is exact zoals ik van je kreeg in #16.

Laatst bewerkt:
Ik bekijk het later . Zit nu vanop mobiel en is niet makkelijk . Ik laat zeker iets weten . :)

M.u.v. kolom U (XCode) wordt er niets naar het blad "prestaties 2015" geschreven en aan de layout daar heb ik niets gewijzigd. Ik heb juist m'n best gedaan de layout volledig intact te laten dus als je er iets mist is de laatste layout die ik van je kreeg niet goed.

Maar ik hoor het graag :)

edmoor,

het werkt fantastisch goed.:):):)
probleem was gisteren da ik vanop mobieltje aan het proberen was en ik al zonder het door te hebben een cel overschreven had waar formuletje in stond. is opgelost nu .
heel knap bedacht met die tweede macro om tweede tabblad leeg te maken ;)

natuurlijk als perfectionist heb ik toch nog een vraagje.
denk je dat het mogelijk is om het volgende er nog in te verwerken ;
wanneer ik op de knop 'F-regel(s) naar factuur link' klik dat ik dan in tabblad "Factuur linkt" in samengevoegde cel JKL40 de som krijg van de regels met code F zijnde uit te kolom O (totaal per regel tabblad "prestaties 2015"). is eigenlijk het totaal dat je dan ziet als je in tabblad "Prestaties 2015" de filter 'code' zou gebruiken ;)

en ook nadien met de knop 'Factuur regels legen' deze ook weer leeg komt te staan.

zoals je kan zien heb ik in tabblad "Factuur link" nog een kolom verborgen want kolom M uit "Prestaties 2015" hoeft eigenlijk niet mee genomen te worden in de macro.

heb het nog eens in bijlage gezet onder ander File naam zodat ik met deze file kan blijven verder werken ;)

Bijlagen

Fijn dat het (bijna) naar je zin werkt :)
Je extra verzoek zal geen probleem zijn en zal ik vanavond naar kijken.

Ik heb er alvast even naar kunnen kijken. Probeer deze eens:
Bekijk bijlage werkt perfect!.xlsm

Tevens wordt in het blad "factuur link" kolom M niet meer gevuld.
Bij het legen van de regels op dit blad wordt nu ook het totaal bedrag op 0 gezet.

Laatst bewerkt:
ongelooflijk bedankt !!!!

top echt waar ;);););)

ps ken je toevallig geen app waarmee ik excel bestanden met macro kan bewerken voor Android?
de app die ik nu heb ondersteund de macro functie niet

Graag gedaan :)
Office VBA, de taal waarmee macro's worden geschreven, is niet beschikbaar voor mobiele apparaten.

ik wil niet zagen hoor maar zou er een mogelijkheid bestaan zodat de celeigenschappen qua uitlijning en terugloop worden mee overgenomen vanuit "Prestaties 2015" ? :o

Bijlagen

Ik had met opzet niets aan de layout veranderd ;)

Wil je dat met of zonder de lijnen (raster)?

Laatst bewerkt:
Zonder raster. Enkel uitlijning en terugloop idem als in "prestaties 2015" ;)

tussen kolom I en J ( overgang van begin- en eind-uur zogezegd ) zou er ook nog een verticaal rasterbeentje mogen ;)

mijn bewondering is ongelooflijk hoor ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan