• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp Gevraagd: Data kopieren van blad naar blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sumpie

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Oke weer een vraagje ;)

Als ik informatie in een blad hebt dus:

instel
afwerk
machine
instel
instel
afwerk
machine
machine
machine

Is het dan mogelijk om deze informatie te kopieren naar de volgende kolommen:

Instelfouten Afwerkfouten Machinefouten
X X X
X X X
X X
X

(xjes zijn het aantal keren dat de fouten in de vorige tabl voorkwamen)
Het mag ook dat er een cijfer komt dus:
Instelfouten: 3
Afwerk : 2
Machine: 4

Want het is de bedoeling dat ik een grafiek kan maken met overzicht waar de meeste fouten voorkomen.

Alvast bedankt.

Kun je beter met ms-access gaan doen, hier kun je een uitstekende fouten history mee monitoren waarbij je de top10 grafisch boven water krijgt.

Dit wordt ook bij ons gebruikt echter is hier maatwerk voor nodig en is niet altijd voor iedere branche identiek.

Het is me al gelukt in samenwerking met een draaitabel

Ik heb dus een draaitabel gemaakt die zet de gegevens voor me netjes naast elkaar maar ik kon de cijfers eerst niet selecteen omdat ik dan de gehele tabel kopieerde dus deed ik op een andere rij de cijfers overnemen en die gebruiken als gegeven,

Dus voor mensen die geen antwoord wisten op dit probleem zo heb ik het opgelost :thumb:

werk je dan op dagbasis per excel sheetje of zo? wat als je het maximum hebt berijk van 65535 records?

In database gaat onbeperkt (nou ja 2TB!!!) en je kunt het zo uitgebreid mogelijk maken als je zelf wilt. Informatie is macht....

Nee,

Per maand is een blad

En maximaal van 12 maanden

dus totaal heb ik zon

12 bladen van maanden
12 van resultaten van maanden
1 blad met alle maanden resultaten
1 met machines ingevoerd en personeel (informatie dus die voor dropdowns zijn)
1 met informatie van fouten

Kan wel mijn bestandje hier neer zetten als mensen willen kijken

Nee,

Per maand is een blad

En maximaal van 12 maanden

dus totaal heb ik zon

12 bladen van maanden
12 van resultaten van maanden
1 blad met alle maanden resultaten
1 met machines ingevoerd en personeel (informatie dus die voor dropdowns zijn)
1 met informatie van fouten

Kan wel mijn bestandje hier neer zetten als mensen willen kijken

Het zijn wel overzichten maar nu moet je nog steeds denken per maand. Als alles in 1 database zit, dan kun je daar diverse reports op loslaten. Grafiekjes in de richting van een e-macht waarin in de boog de meest ernstigste fouten zitten... Hier hebben ze daar veel mee opgelost en is de productie van diverse afdelingen ontzettend verbeterd...

Database? Bedoel je met access?

Dit is eigenlijk de bedoeling dat de risicos overzichtelijk worden en je kan zien wie het vaakst betrokken is.
En tevens ben ik geen ict'er dus ben niet op dat vlak bekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan