• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp Gevraagd: Database met resultaat in percentages

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sumpie

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Berichten
65
Hallo,

Voor een onderzoek ben ik op zoek naar iemand die me kan helpen met een excell database of een voorbeeldje heeft.
Dit is voor de probleemregistratie in een bedrijf
De bedoeling is dat er een bestandje komt waar je heel makkelijk gegevens kunt invoeren.
BV: dropdown menu met machines, werknemers etc.
Het probleem waar ik tegen aan loop is om deze gegevens in percentages te geven. Dus zoveel procent is er verkeerd in bv de transport dus dat ik een goed overzicht krijg van waar de problemen precies zitten.
 
percentage kan je in een number /integer(3) of double(1,2)aangeven

integer met maximaal 3 waardes , mocht er nu nooit 100 uit komen zo ik het naar 2 waardes zetten - 0 - 99 kan je hier op in slaan.

daarna kan je bereken door op te halen en keer te delen door 100 en vervolgens 1 op te tellen. Voorbeeld btw kan je bereken door product kosten x 1 + (btw - 19 / 100). of te wel * 1.19 .

Hoe ziet je db er nu uit
 
Dit is hoever ik nu ben gekomen

De bedoeling is dat ik de X jes op een of andere manier kan optellen en van alle 4 de rijen een gemilde kan uitrekenen in percentages

En dit zou ook moeten kunnen als je BV machine 3 selecteert dus dat je alleen de fouten van machine 3 ziet en hiervan een gemmidelde krijgt
 

Bijlagen

  • voorbeeld fouten.xls
    40,5 KB · Weergaven: 40
Updatje =)

Het is me gelukt de xén op te tellen en in percentages te berekenen ;)


Nu nog een klein vraagje: Is het mogelijk om 2 verschillende namen bv: machines en productie.

Als ik die nu in 1 tabel heb dus zo:


machines
machines
productie
productie
productie
machines
machines

Is het dan mogelijk om daarvan een resultaat te berekenen dus dat je ziet van:

4 machines 3 productie
en dan in een grafiek?

Of moet ik hiervoor 2 tabellen maken?
 
het kan wel maar 2 tabbellen is iets makkelijker. Zo voorkom je ook moelijkheden. Zelf zou ik nog 3 tabellen neer zetten

machine /gebruiker controle
 
mmm ok dan valt die optie af omdat het niet functioneel is om er 3 te maken.

Is het ook mogelijk om een dropdowntje te maken in een vak en die gelijk een antwoord in de volgende zet dus zo


Printer Drukkerij
Bindstraat Productie

Dus als ik dan printer in het dropdownmenutje kies in het volgende vakje Drukkerij komt te staan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan