• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp Gevraagd: Draaitabel auto refresh

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sumpie

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Jaja komt weer een leuke vraag :rolleyes:

Ik heb dus nu een probleem met het werken van de data. Op dit moment heb ik op 1 blad dus mijn dropdownmenutjes waar men kan selecteren wat voor soort fout er is.
En op een ander blad heb ik mijn draaitabel staan
Eigenlijk wat ik nu wil is dat als ik een fout toevoeg de draaitabel en de grafiek die eraan gekoppeld is automatisch vernieuwd word.

Hoi Sumpie,

Dus heb ik hier dus een antwoord op je dus vraagje. Dus ik ben niet zo goed in VBA dus kan het best beter.
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotCache.Refresh
End Sub

Plak deze code in de VBA-editor (Alt+F11) achter het tabblad waarin je draaitabel staat. Mijn draaitabel heeft de naam Draaitabel1. Deze naam kun je bekijken via rechter muisklik > Tabelopties.

Het houdt in dat de draaitabel bijgewerkt wordt zodra je naar het tabblad toegaat.
Niet precies wat je wilt, maar dat kan weer via een event met een:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

End Sub

Dat lukt mij nu even niet.

Groeten,
Richard

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor deze codes

En heel erg bedankt voor de uitgebreide uitleg was zeer duidelijk voor mij :thumb:

Als iemand anders me nog kan helpen dat ik niet naar de pagina van de tabel hoef zou ik erg op prijs stellen.

't Gaat niet lekker wanneer je verschillende sheets selecteert waaronder de sheet met de draaitabel. Je krijgt dan en VBA-foutmelding.
Waarschijnlijk kan een VBA-guru dit verbeteren. maar voorlopig kun je vooruit.

Richard

Jup jah kheb internet ook nog even gezocht voor misschien een refreshbutton maar hij werkt maar niet. dus misschien kan iemand me daarmee helpen dan?

stel de vraag wanneer de draaitabel moet vernieuwd worden.
- als je de gegevens van je draaitabel, die op een ander blad staat dan de gegevens, wil gaan raadplegen, dan lijkt die optie van bij activeren van het blad waar je draaitabel & draaigrafiek staat de meest logisch, dus perfect.
- staan beide in hetzelfde werkblad of als je de gegevens van je draaitabel hergebruikt in een 2e werkblad, dan moet je een andere event gebruiken.

Dus is de vraag eigenlijk : omschrijf precies wanneer je de nieuwe gegevens nodig hebt.

1. ik ben er voorstander van om het bereik van je draaitabel te bepalen met een gedefinieerde naam, zodoende past die zich zelf automatisch aan. Zie invoegen>naam>definieren en desnoods de uitleg rond verschuiving.
Dit zal ook de grootte van je bestand ten goede komen en als je deze file doorstuurt naar derden niet meer aangepast hoeven te worden.

2. Nu een change event toegevoegd in het blad van je data en van zodra je iets wijzigt in het bereik van de draaitabel verandert die mee. Het bereik wordt hier bepaald door de laatste niet-lege A-cel en is 5 kolommen breed (A:E)

Bijlagen

Jah ik heb het nu opgelost met een macro te maken die draaitabel refresht en dan weer terug gaat naar de grafiek dus men drukt op de grafiek knop en ziet een soort refresh dus gaat snel naar data tab en meteen weer terug een soort knippering ;)
Toch bedankt voor iereens hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan