hulp gevraagd ,laptop windows 98 : bezig met opsporen van proxy-instellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
usb wireless geinstalleerd op laptop met windows 98 uit 2000.
Nu wil ik via google of wat dan ook internet op en hij geeft aan : bezig met opsporen van proxy-instellingen en vervolgens na lang wachten geeft hij aan dat de pagina niet kan worden weergegeven.
weet iemand waar dit aan ligt en hoe kan dit opgelost worden.

Volgens mij ondersteund je hele computer die wifi adaptor niet, ik vraag me zelfs af of windows 98 überhaupt wifi ondersteund.
Hoe heb je verbinding gemaakt?

hoi , blij dat je er weer bent.
Ik heb verbinding gemaakt met de router via de usb ( netgear wireless adapter).
Deze maakt wel verbinding met de router maar niet met internet.
Ik zit nu op een laptop van de buren en met de laptop waar 98 op zit naast me.
Ik heb nu het volgende aangepast in 98. via netwerk - configuratie-tcp/ip netgear (adapter)-een ip adres
en subnetmasker ingevoerd opgegeven.ook nog via toevoegen-protocol etcdeze ingevoerd. helpt niet.
Ik weet niet hoe ik kan controleren of ik windows 98 se of wat dan ook heb.Ik lees wel op internet via google dat je met windows98 tweede editie dit wel kunt??, maar misschien is deze laptop wel 2e editie.
Ik heb wel een cd gedownload van deze 2e editie maar wil deze als dit mogelijk is pas opnieuw installeren op deze laptop als het eerste niet mogelijk blijkt te zijn en als ik deze 2e editie zomaar op deze laptop kan installeren.
Dus graag hulp bij mijn eerste vraag. ps opsporen van proxy instellingen verschijnt niet meer , alleen dat als ik internet aanklik verschijnt dat hij de pagina niet kan weergeven.

een heel verhaal maar alvast bedankt voor de moeite willem 2

Als ik jou was zou ik een licht up-to-date besturingssysteem installeren, of wil je perse bij windows 98 blijven? Om welke usb adaptor type gaat het precies? (staat ook vast op de verpakking of windows 98 word ondersteund)

hoi, ik weet niet welke of wat een licht up-to-date besturings systeem inhoud , en ik weet niet of deze laptop aan alle eisen voldoet voor een up-date,
. het liefste heb ik b.v. ook windows 2000 erop maar weet niet of dit op deze laptop zomaar kan. Ik ben bang dat als ik up date of 2000 erop gooi dat de laptop het helemaal niet meer doet.
gegevens usb adapter: wireless-G 54 USB 2.0 adapter compatibel met windows 98 se.

Ik heb geen meegeleverde software , deze van iemand uit de buurt gekregen. En wat linux betreft daar heb ik nog nooit van gehoord, is dat hetzelfde als windows of is dat weer iets anders.
Graag eerst hulp of ik internet op de windows 98 kan krijgen en of ik deze moet updaten en hoe en of deze laptop aan alle eisen voldoet. Ik probeer eerst met de usb adapter internet erop te krijgen.

Wat geeft de software weer?

Wat betreft linux kun je meer info op mijn site vinden. (zie mijn handtekening). Het is niet zo moeilijk als het lijkt ;) Je heb 2.0GB harde schijf nodig en 128MB geheugen. Echter is Lubuntu nog lichter en lijkt meer op windows.

Laatst bewerkt:
oke , zal ik doen. Ik zal eerst eens goed doorlezen wat het inhoudt en ik kom er morgenavond op terug.

Ik ga er ook vanuit dat je geen oplossing meer weet voor mijn internet probleem. alvast bedankt en tot morgen. groeten willem 2

dag lord, ik wacht nog even af met het installeren van linux, op een ander pc forum zegt iemad dat het wel kan en helpt me vanavond verder. Op dit forum heeft jammer genoeg niemand mij nog enige bruikbare tips kunnen geven.
Ik sluit deze topic nog niet af en kom er over terug.

groeten willem 2

Tja, het enigste wat ik me kan bedenken is dat je de onjuiste drivers heb geinstalleerd.

Oke maar ik ben daar teveel leek voor welke drivers er op zitten en welke er op kunnen of moeten.
Wel alvast tot ik iets meer weet bedankt voor de moeite.

willem

Start>Rechtermuisknop op deze computer>Eigenschappen>Hardware>Apparaatbeheer> kijk of er uitroeptekens of vraagtekens staan

Onder apparaatbeheer staat bij aparaten weergeven op type alles zoals schrijfstations -toetesenbord en noem maar op maar geen vraag of uitroep teken.
bij aparaten weergeven op verbinding staan : externe toegansadaptor-infrarood communicatie aparaat- plug en play bios- PCMCIA KAART SERVICE.
Bij hardwareprofielen staat alleen Uit dock.

hallo lord , ik ben al weer een stap verder maar heb hulp nodig bij het volgende:
hallo , ik ben er weer . op de site van dell kan ik niet vinden welke driver ik moet installeren op een usb om deze daarna op de laptop met windows98 te installeren. Ik heb al wel de update voor windows 98 tweede editie uit 2005 op usb staan maar kan deze dus niet op de laptopzetten zonder deze driver.
Iemand een tip of hulp om de juiste usb driver te downloaden voor deze dell latuide cp laptop met windows 98.

willem 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan