• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gevraagd, met formule!

Status
Niet open voor verdere reacties.

AC1841949

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek met mijn bestaande formule om deze te verbeteren, maar ik geraak er maar niet uit... :confused:

Is er soms een goeie ziel die de formule ( of de bijlage) kan bijwerken?

De formule moet wel compatiebel blijven met kolom B (zie = ALS(B3="";"";TEKST....).

Voor een beter overzicht, zie bijlage.

Alvast dank bij voorbaat.

Bijlagen

Hallo AC1841949,

Bedoel je dat er voor elke aantal maanden en dagen, "1 jaar" voor komt te staan?
Heb het bestandje daar op aangepast.

Weet niet zeker of je dit bedoeld.

Bijlagen

Beste AC1841949 ;)

Als je het volgende wilt zal je in de formule +1 moeten zetten, omdat hij het verschil telt en niet de datum van de verjaardag erbij telt.

1 jaar 9 maand en 8 dagen

En waarom moet er 1 jaar voorstaan ?

Code:
=ALS(B3="";"";"1 jaar "&TEKST.SAMENVOEGEN(DATUMVERSCHIL($N$10;L3;"YM");" maand en ";ALS(DATUMVERSCHIL($N$10;L3;"MD")=1;DATUMVERSCHIL($N$10;L3;"MD")+1&" dag";DATUMVERSCHIL($N$10;L3;"MD")+1&" dagen")))

Ook zou ik
Code:
=ALS(B3="";""
veranderen in
Code:
=ALS(D4="";""

Deze ook plaatsen in kolom M

Want anders begint hij de berekening te doen vanaf je iets in kolom B plaatst.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Hulp gevraagd, met formule

Hallo gr. Harry & Danny,

Bedankt voor jullie snelle reactie's.

De bedoeling is dat de kolom M aanduid hoeveel jaar, maanden en dagen er nog resten
tussen de datum in kolom L en vandaag.

De formule van gr. Harry, geeft STEEDS 1 jaar aan? Ook al is dat niet zo.

De code in B3 dient voor het zoeken op voornaam, en deze in D3 is de geboortedatum.

Kan de formule misschien nog eens aangepast worden, zodat hij de juiste periode aanduid?

VB; indien geen vol jaar meer, 0 jaar x maanden en x dagen.

Dre,
Begrijp het niet goed ?!
De periode tussen vandaag en iemand volgende verjaardag is toch maximaal 1 jaar (de persoon in kwestie verjaart dan vandaag).
In alle andere gevallen heb je "jaar" toch niet nodig.
Ik ken in ieder niemand die over 1 jaar 0 maanden en 1 dagen verjaart, jij wel ?

Laatst bewerkt:
Hulp gevraagd, met formule

Hallo allemaal,

Mag ik iedereen bedanken voor het mee helpen zoeken.

Ik zal de voorstellen eens bekijken, en dan via de voorbeelden verder proberen te werken.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp, en nog een prettig weekend. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan