Hulp gevraagd met mijn Navman F20

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit77

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2010
Ik kan mijn Navman niet zien in de verkenner:
Ik heb wel de drivers op mijn pc geinstalleerd en in apparaat beheer staat het ook dat de Navman funtioneerd, maar als ik hem middels de usb aansluit krijg ik geen verbinding dus geen beeld in de verkenner.

Het apparaat heeft geen windows dus ik weet niet hoe ik het nog kan doen. Ik heb wel printscreens van het apparaat systeem op mijn pc staan dus het moet kunnen, maar deze zijn al van een paar jaartjes terug en ik weet niet meer hoe ik het toen heb gedaan! :shocked::shocked::confused:

Na het aansluiten op de pc middels usb zet je wel de Navman aan? Anders kan deze geen verbinding maken.

grtjs jjw

Als ik de Navman niet zou hebben aanstaan hoe zou ik dan in apparaatbeheer kunnen zien dat deze correct geinstalleerd is?

Hey we proberen te helpen, niet mekaar aan te vallen :p
Als een apparaat eenmaal geïnstalleerd is dan zal windows (bijna altijd) aangeven dat het mits er geen conflicten zijn, goed functioneert. Of het apparaat nu aan of uit staat.
Vandaar mijn vraag.

Je hebt de juiste drivers geïnstalleerd, up to date?

Heb je al een andere usb poort geprobeerd?

grtjs jjw

Een klein stukje tekst uit de handleiding. Ze hebben het over een F-Series Desktop, heb je deze ook geïnstalleerd op de pc?

Hoe sluit ik mijn Navman aan op mijn computer wanneer F-Series Desktop reeds geinstalleerd is?
Hoe sluit ik mijn Navman aan op mijn computer?
1. Met uw Navman uitgeschakeld, sluit u uw USB-kabel aan op uw Navman en uw computer. 2. Druk op de Aan/Uit-knop () en houdt die ingedrukt tot uw Navman AAN gaat en het USB aansluitscherm wordt weergegeven. 3. Open F-serie Desktop op uw computer
Start > Alle programma's > Navman > F-Series Desktop
Hoe sluit ik mijn Navman af van mijn computer?
␣ Sluit F-Series Desktop ␣ Zet uw Navman UIT ␣ Haal de USB-kabel eruit De stappen bij het afsluiten van uw Navman hoeven NIET in een bepaalde volgorde te worden uitgevoerd.
Foutopsporing
Mijn abonnementen zijn niet langer beschikbaar na resetten van mijn Navman naar de fabrieksinstellingen.
1. Open F-serie Desktop op uw computer Start > Alle programma's > Navman > F-Series Desktop
2. In het menu Abonnementen selecteer Abonnement Activeren. 3. Voor uw productcode in die u bij aankoop van uw abonnement heeft ontvangen. 4. Volg de aanwijzingen op om uw abonnement te updaten. 5. Herhaal de stappen 2 tot 4 voor elk abonnement.
Alleen actieve abonnementen (d.w.z. die nog niet verlopen zijn) kunnen opnieuw gratis worden gedownload.
Het USB Communicatiescherm wordt niet weergegeven wanneer ik mijn Navman aansluit op mijn computer.
a) Wanneer het scherm Batterij bezig met laden wordt weergegeven en de batterij wordt opgeladen, druk dan op op uw Navman en houd die tenminste 3 seconden ingedrukt totdat het USB Communicatiescherm verschijnt.
b) Wanneer het scherm Batterij bezig met laden wordt weergegeven en de batterij wordt niet opgeladen (er wordt een X afgebeeld over het pictogram van de batterij), probeer dan het brede uiteinde van de USB-kabel aan te sluiten op een USB-poort aan de achterzijde van uw computer. Op sommige computers is de USB-poort aan de voorzijde een hub.

grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Hoi, het is niet mijn bedoeling om iemand te beledigen of zo, ik gaf alleen maar dat de Navman in windows apparaatbeheer als correct geinstalleerd staat.
Als ikhet apparaat aansluit op de pc krijg ik ook zg aansluitgeluidje maar in de verkenner staat niets van de F20
Ik heb ook alle andere usb poorten geprobeert.

Ik heb echter het: {Navman setup serv pack 2 16-01-06} ook geinstalleerd en als ik dan in
Start ga krijg ik niet: Start > Alle programma's > Navman > F-Series Desktop}
maar
Start > Alle programma's > Navman > Navman F20 service pak
en dan wil hij alleen maar weer het servicepak opnieuw installeren.
Het probleem ligt zoals ik al aangaf dat er geen
Win CE kern in het apparaat zit, zie het onderstaande gecopieerd van de Navman site:
Navman F20, F30, F40, F50, iCN 320, iCN 330, iCN 650
Deze apparaten hebben geen Windows CE kern. Ontsluiten is daarom niet mogelijk.

Ik heb echter vorig jaar wel met deze Navman in de verkenner kunnen werken, maar helaas toen was ik pas bezig en behield ik mijn info en files nog niet bij elkaar(nu doe ik dat wel altijd)
Ik heb hier wel de copie van het systeem op mijn pc staan, dus het is mij toen wel gelukt in XP
Nu heb ik dus het probleem hoe kan ik wel werken met de F20 Navman in de verkenner!
Misschien ben ik nu iets duidelijker geweest en hoop dat er toch nog iets uitkomt, ik ben tot nu toe nog altijd heel goed geholpen op helpmij.nl

Het kwam gewoon wat snauwerig over, geen kwade gevoelens voor de rest.

Je probleem zit niet in de Windows omgeving, het zin hem in de niet hebbende desktop software. Wat je zelf al zegt, de Navman heeft geen Win CE kern. Ik heb een tijd zitten zoeken naar de desktop software maar behalve niet legale manieren vind ik geen weg hem te downloaden. Overal word verteld dat het bij de Navman word mee geleverd.
Ik neem aan dat je deze software niet meer in huis hebt?

Ik vrees dat zonder deze software je plannetje niet gaat werken. Windows kan nou eenmaal niet iets uitlezen waar geen Win CE kern in zit.

grtjs jjw

Hoi,
Gelukkig dat je het zo opvat, het was ook echt niet mijn bedoeling.
Overigens het klopt dat ik geen software hiervoor heb, ik heb deze gewoon gekregen omdat de kaarten niet meer actueel waren en ook niet meer te kopen.

Maar jij hebt mij op een idee gebracht.
Misschien had ik destijds nog de Smart ST van mijn N40 op de pc staan en dat ik daardoor kon communiceren met mijn pc.
ik zet nog eens deze smart st erop en kijk dan hoe het gaat. ;)
Groeten Ger

Laatst bewerkt:
Joh maak je niet druk.. kan een stootje hebben, weeg maar 100 kilo bij 1,87mtr haha :p

Ja probeer eens, misschien dat dat werkt. Een andere oplossing is toch op zoek te gaan naar de Navman f-serrie Desktop software. Dat zal vast wel te vinden zijn voor je. De niet helemaal legale manier kunnen we je uiteraard niet bij helpen.

grtjs jjw

Hoi,
Fijn dat je zo reageert, ben zelf ook ongeveer zo en uit de vijftiger jaren.
Dit doe ik als hobbie en kom zo de tijd fijn door met apparaten aanpassen die geen actuele kaarten ed meer leveren.
Jammer dat je mij geen tip kunt geven. :(

Grtz Ger

Uit de 50tige jaren kom ik niet, word Maart 35, kom uit de 70tige jaren. Maar de meeste op dit forum proberen vrijwillig altijd de mensen hier goed te helpen. Als ik dat vergelijk met andere forums dan kan ik me hier toch het beste vinden.

Nee "helaas" mogen we op dit forum geen illegale download locaties aangeven. Is misschien maar goed ook. Zal zelf wel eens rond neuzen, misschien kom ik die desktop software tegen voor je.

grtjs jjw

Helaas Ger is het niet gelukt. Mocht ik nog eens tegen een eventuele passende oplossing aanlopen dan meld ik dat hier.

Voor de forum leden, Ger en ik hebben per mail contact gehad en wat oplossingen uit geprobeerd. Helaas mocht ook dit geen baat hebben.

Laat ik er even bij zeggen, forum vragen beantwoord ik normaal niet per mail.

grtjs jjw

Het is helaas niet gelukt, maar ik ben toch heel blij dat hier weer goed op weg ben geholpen hoor.
Nu ik ben tot de de conclusie gekomen: omdat de Navman F20 geen win Ce heeft kan ik geen normaal contact met mijn pc maken.
Dus nu ik dat weet heb ik toch weer iets bijgeleerd.

Thanx :thumb:

Hey Ger, nou wat je zegt is niet helemaal het probleem. De Navman Desktop software zou er voor moeten zorgen dat je toch de Navman kan gebruiken met Windows. Helaas wil dat bij jouw niet werken. Ik zeg eerlijk, heb nog nooit een Navman in mijn handen gehad. Werkte heel lang met TomTom, was er altijd heel tevreden mee tot dat ik eens wat anders probeerde, dat is wat ik je vertelde.
Het is jammer dat het niet gelukt is.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan