Hulp gevraagd met overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Honnes

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2003
Ik ben al een tijdje bezig om mijn pc over te clocken, maar dat lukt mij maar niet zo goed. Heb het volgende systeem.

Moederbord: ASUS P4C800-E Deluxe
Processor: P4 2.8 Ghz
RAM: 2X Kingston HyperX 512 DDR 400 Mhz
3D Kaart: ATI Radeon 9700 PRO

Ik heb geen waterkoeling, maar heb 5 Ventilators draaien en op mijn Processor een Zalman koeler.

Ik krijg met benchmarks 2003 ongeveer 5160 punten, maar een AMD 1700+ met ATI Radeon 9500 scoort hoger wat ik dus vaag vind.

Ik heb mijn instellingen in de BIOS zo ingesteld:

Frequency: 225 Mhz (3,16 Ghz)
AGP Frequency: 66,00/33,00

Voltages:

VCore: 1,7
AGP nog wat : 1,8
DRAM Volt: 1,75

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :). Ben ook op andere forums geweest, maar die zitten me alleen maar af te zeiken dat ik er niks van snap :/

AMD kopen de volgende keer... Sneller en goedkoper...

Het is overigens sukkelgedrag om de huidige benchmark resultaten op te willen pompen... In het echt merk je geen enkel verschil en je kunt je systeem opblazen.

Geplaatst door rods11
AMD kopen de volgende keer... Sneller en goedkoper...

Het is overigens sukkelgedrag om de huidige benchmark resultaten op te willen pompen... In het echt merk je geen enkel verschil en je kunt je systeem opblazen.

Of een AMD sneller is, daar zijn de meningen over verdeelt.
En of het 'sukkelgedrag' is, zullen we die beoordeling overlaten aan iemand die voor dat soort conclusies gestudeerd heeft? Geef liever dan zinvolle reacties, waar iedereen wat van kan leren.

@Honnes, heb je de volgende link al gelezen?
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=65796

Is bij de radeon 9500 i.c.m. met de AMD de videokaart soms overklokt?

Gebruik je op beide pc's wel hetzelfde programma om te benchmarken??

Die maat van me heeft dus die AMD en ook overgeclockt en hij deed ook benchmark 2003 default settings.

Ik heb al meerdere topics over overclocken gelezen en heb zojuist deze ook gelezen.

Ik heb mijn pc wel eens op de 3,7 Ghz gehad, maar dan pakt hij mijn geheugen nietm eer optimaal. Zodra ik dat dus veranderde kreeg ik hem dus nooit meer boven de 3,23 uit, maar dan loopt ie niet helemaal lekker.

Ik wil niet persé mijn pc zo goed mogelijk hebben, dat ook wel een beetje, maar ik vind het ook leuk om ermee om te knutselen.

Van een andere maat heb ik gehoord dat iemand zijn 2,4 naar een 3,2 kreeg geclocked. Door zulke dingen aan te horen krijg ik het gevoel dat ik dus ook hoger moet kunnen.

Alle hulp is nog steeds welkom :)

nb: wat houd AGP Frequency (ongeveer) in?

je moet ook even de goede geheugen timings settings weten, hiermee kun je heel wat hoger komen...

ik geef op msn wel even een site waar je dat kan vinden.

ps: ik heb een 2800+ @ 3000+ en ik kamp met hetzelfde probleem dat me pc niet hoger wil dan 3000 ( 3200+ werkt niet )

greetz
Hewo

check me systeem als je vragen hebt.. geheugen etc..

Ok heb het gelezen, maar mijn koeling blijkt naar mijn weten wel goed te zijn.

Koeler aan de zijkant (sunbeam), Zalman koeler op de processor, 2 koelers onder de HD, 2 koelers aan de achterkant (binnen in de kast uiteraard).

Zou iemand, Steve bijvoorbeeld, mij via msn verder kunnen helpen? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan