hulp gevraagd met proiect

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, dan gebruik je vb2010.;)
Ik zal morgen dus nog ff naar kijken, als ik weer bij mijn computer kan..

Nu eigenlijk al een vraagje: Hoeveel ervaring heb je??

*EDIT*
Ik heb er nog naar gekeken, maar het lukte nog niet echt goed... Ik zal het blijven proberen, maar ik kan geen garanties geven.....

Laatst bewerkt:
ik heb ongeveer een 1.5/2 jaar bezig met spesiafiek vb (dus ook al meerdere cursusen gedaan

en daar voor ben ik een jaar bezig geweest in vba maar dat vond ik dus naar een jaar te niet uigebrijd

Laatst bewerkt door een moderator:
Om 2 computers met elkaar te kunnen verbinden, heb je het ip-adres van beide computers nodig. Dus dan heb je daar een probleem: Hoe ga je zorgen dat beide computers het ip-adres van elkaar weten?

Suggesties:
- Het andere ip-adres laten invoeren door de gebruiker..
- Ergens online op een vast ip-adres laten weten welk ip-adres online is met een 'gebruikersnaam' erbij..

Wat ook nog kan, is op een vast ip-adres een server programma runnen en daar alles naartoe sturen en dat alles te laten verwerken.
Het nadeel daarvan is: als er veel mensen tegelijk op die server zitten, dan zou het wel eens traag kunnen worden.
Ook is er dan nog het probleem dat je dat ook nog ergens online moet hebben staan. Dat zou betekenen dat je of zelf moet hosten, of dat je een betaalde webhost moet gebruiken. Volgens mij zijn er namelijk geen gratis webhosts waarop je programma's mag runnen.

Ik hoop dat dit je al een stap in de goede richting brengt en dat je nu ook iets hebt om over na te denken terwijl ik nog verder kijk naar alle tutorials op internet.

Succes!:thumb:

BTW: Wow, krijg je dit niet bij je opleiding??
En is er daar niet ook iemand die je (beter) kan helpen??

Laatst bewerkt:
om weer boven aan te krijgen

deze reactie is om mijn ding weer ff onder de aandacht te brengen

Om 2 computers met elkaar te kunnen verbinden, heb je het ip-adres van beide computers nodig. Dus dan heb je daar een probleem: Hoe ga je zorgen dat beide computers het ip-adres van elkaar weten?

Suggesties:
- Het andere ip-adres laten invoeren door de gebruiker..
- Ergens online op een vast ip-adres laten weten welk ip-adres online is met een 'gebruikersnaam' erbij..

Wat ook nog kan, is op een vast ip-adres een server programma runnen en daar alles naartoe sturen en dat alles te laten verwerken.
Het nadeel daarvan is: als er veel mensen tegelijk op die server zitten, dan zou het wel eens traag kunnen worden.
Ook is er dan nog het probleem dat je dat ook nog ergens online moet hebben staan. Dat zou betekenen dat je of zelf moet hosten, of dat je een betaalde webhost moet gebruiken. Volgens mij zijn er namelijk geen gratis webhosts waarop je programma's mag runnen.

Al iets bedacht?

Kijk hier anders ook nog even naar: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/687293-VB-Chat-%28met-wat-eisen%29

Succes!

mischien wel

ik nog wat gevonden over winsock maar dat lukt me niet helemaal

maar ik las in het andere form dat jij het sokketserver gedoe wel snapt misschien ik dat wel de oplossing want kun je daar ook bestanden mee transtorteren
o ja en het ip is geen probleem want ik wil 1 server hebben en dat het alleen server -clien is en niet
client - server - other client dus dat moet geen probleem zijn (dat van dat ip)
als ik misschien kan gaan snappen hoe dat sokketsgedoe werkt dan is dat misschien wel de oplossing
(maar ja ik hoop dus dat je daar ook bestanden mee kunt transporteren

ik hoop dat je mij hier vedder mee kunt helpen

gr cmaster

Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor bestanden je wilt versturen. Voor bijvoorbeeld tekst-bestanden kan je de inhoud en de naam als string verzenden en dat dan daarna op de ontvangende computer weer wegschrijven.

Maar ik ben zelf ook niet echt goed met sockets, en ik gebruik het zelf ook nooit... Maar ik zal me er weer in verdiepen..

Misschien kan je hier wat mee: http://www.osix.net/modules/article/?id=25

Maar als je bestanden naar een server wilt versturen, en ook chat is dan mogelijk, dan kan dat ook via PHP/FTP. Dat is makkelijker, maar dan moet je wel een beetje van PHP weten, maar ook daar kunnen we je bij helpen. Ook daarover wordt (uitgebreid) gesproken in de andere vraag.

Succes!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan