hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra-1

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb gisteren mijn pc gescand met een on-line virus scanner en hij heeft het volgende gevonden:

1. TROJ_DELF.FB
c:\WINDOWS\system32\game.ex
Cleanable : NO

2. WORM_YAHA.G
c:\Documents and Settings\Athlon1700\Local Settings

Nu had ik willen vragen of er iemand mij uit kan leggen op een eenvoudige manier hoe of wat ik nu moet doen om daar vanaf te geraken?

Groetjes, Sandra

Bedankt Jozo voor je reactie ik ga dit direkt uitvoeren!

Hier ben ik al terug als ik het doe zoals jij had gezegd via start/uitvoeren enz dan zie ik Game exe bij opstarten er niet tussen staan. Er staat er wel één tussen zonder naam en ook de opdracht staat er niet bij alleen de locatie en daar staat dan bij : HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVer....
en het is aangevinkt.Maar ik weet niet of dat er me te maken heeft.
En ik ben ook gaan kijken of game.ex in de map c:\WINDOWS\system32\ te vinden is en daar staat hij ook niet tussen raar maar waar.

Lijkt er op dat hij weg is, de online scanner zegt dat hij niet Cleanable is dus heeft hij hem verwijderd.

Ik zou gewoon nog een keer scannen.

Gr Jozo

Laatst bewerkt:
sandra-1,

Het is heel simpel om ervan af te komen mocht je het nog hebben.
Start op in de veilige modus door op de F8 knop te tikken bij het opstarten van de pc and ga dan naar:

c:\WINDOWS\system32 en verwijder game.exe handmatig. Leeg je prullenbak daarna.

Ga dan naar start-uitvoeren-regedit-ok en ga dan naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Kijk aan de rechterkant en als je daar game.exe ziet, verwijder dan dat ook in de veilige modus.

Dan ben je af van de trojan.

Start op in de normale modus.

Ga daarna naar:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixYaha.com

Download en run deze tool daarna ook in de veilige modus.
Dan ben je van het yaha virus af.

Probleem opgelost.

Laatst bewerkt:
Jongens nogmaals bedankt voor jullie hulp ik ben ze allemaal kwijt ik heb de methode van saldos uitgeprobeerd en ja hoor het is gelukt!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan