hulp gevraagt

• Onderwerp starter Onderwerp starter aiky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

aiky

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Ik zoek al een tijd naar een code om het volgende te verwezlijken:
"ik vul in een tekstbox de klantnaam in en in een andere tekstbox vul ik de bestandsnaam in. Wanneer ik op de ok knop druk moet er dan automatisch een map aangemaakt worden en in deze map moet de materie worden opgeslaan volgens de bestandsnaam die ik in de tweede textbox heb ingevuld.

Wie kan mij helpen

kan het zijn dat dit deze code is:

Dim strname As String
Dim strname As String
Dim strtel As String
Dim strmail As String

strname = txtname
strtel = txttel
strfolder = txtfolder
frmingave.Hide

on error resume next

'test of de folder reeds bestaat, zo nee, aanmaken van folder

If Dir( "C:\" & strfolder & "\") = "" Then
mkdir "c:\" & strfolder
End If

stropslag = "C:\" & txtfolder & "\" & txtname & txttel & ".doc"

ActiveDocument.SaveAs FileName:=stropslag

kan het zijn dat dit deze code is:

Test het uit en dan je weet het, niet... :confused:

Nog 2 opmerkingen:

- Geef in het vervolg je vraag ook een titel mee. Anders draait de zoekfunctie van het forum vierkant.
- Plaats je code tussen codetekens: selecteer ze en druk op # (in de pagina waar je je antwoord aanpast, net boven het venster waar je typt).

Bedankt

Wigi

Laatst bewerkt:
Hulp gevraagt bestaat niet. Wel hulp gevraagd.

Ik ben het 100% met jou eens, alleen... dit gebeurt zo vaak dat ik de moed al heb opgegeven om dat nog te corrigeren. :( Voor elke fout die je aanduidt komen er een drietal andere bij.

Eigenlijk zouden de mods een Sticky moeten maken waar ze om aandacht vragen mbt dt-fouten. En waarom niet, een post met zulke fouten erin zou tijdelijk gesloten moeten kunnen worden.

Wie weet...

Wigi

@chthijssens, Wigi en iedereen anders.

Niet iedereen op het forum is net zo'n taalexpert als jullie misschien wel zijn.
Daardoor kan het ook voorkomen dat zulke fouten gemaakt worden.
Als er problemen zijn of jullie problemen hebben met de manier van posten of de inhoud van de post dan hebben we daar de "Meld misbruik in dit bericht" link voor onder elke post.

Vraag is: Wat is aanvaardbaar? Ik heb er geen probleem mee dat er af en toe een dt-fout te lezen staat. Maar waar is de grens? Men moet ook geen taalexpert zijn om geen dt-fouten te schrijven.

Dat is mijn mening. Iig, indien het te gortig is zullen wel gewoon de "Meld misbruik in dit bericht" link gebruiken.

Bedankt voor de aandacht.

Wigi

PS: Wat mij betreft stoppen we de discussie best hier. Heb die discussie al vaak gevoerd en ze is eindeloos.

Hulp gevraagd

Dag Aiky,

Zoals jij het wilt proberen open je een map en als die niet bestaat krijg je een foutmelding.

Met onderstaande formule controleer je het bestaan van een map en als die niet bestaat maak je hem met het vervolg.

With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not .FolderExists("C:\Nieuwemap\") Then .CreateFolder "C:\Nieuwemap\"
End With

Let op. Voordat het werkt moet je in Extra - Verwijzingen Microsoft Scriptimng Runtime aanvinken.

Overigens vind je in het objectenoverzicht een keur van informatie.

Yo,

Ik denk dat ik de code die "Axel Hagg" heeft gegeven goed heb gebruikt.
Maar ik krijg een foutmelding bij de volgede stuk code:
Code:
If Not .FolderExists("C:\Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\autocad\vba\" & klant & " \") Then .CreateFolder "C:\Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\autocad\vba\" & klant & " \"

De foutmelding die hij heeft is als volgt: "File already exists"

Dit is de rest van mijn code:

Code:
 Dim klant As String
    Dim bestand As String

Let klant = Me.txtklant.Value
    Let bestand = Me.txtbestandsnaam.Value

With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    If Not .FolderExists("C:\Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\autocad\vba\" & klant & " \") Then .CreateFolder "C:\Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\autocad\vba\" & klant & " \"
    End With

Let bestand = "C:\Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\autocad\vba\" & klant & " \" & bestand & ".dwg"
    ThisDrawing.SaveAs (bestand)

Alvast Bedankt om te helpen.
Aiky

Hulp gevraagd

Dag Aiky,

In een bestaande map wil je een map aanmaken en daar een bestand in opbergen.

De bestaande map heet

"C:\Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\Autocad\"

Als ik het juist heb dan kun je bijgaand document openen en het uitproberen.

Anders moet je eerst de bestaande map aanmaken en in de macro opnemen (heet Map)

Typ in textbox1 (alleen) de naam van de nieuwe map en in textbox2 de naam van het document (met of zonder extensie). Klik daarna op Opslaan

Succes

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Axel,

De code werkt prima.:thumb:
Bedankt hiervoor. Maar kun je er een beetje uitleg bij geven. Ik vraag dit omdat ik nog een beginneling ben op gebiedt van VBA.

Ik heb nog een klein probleem, als ik de macro uitvoer komt er een verschijning van mijn virusscanner ( McAfee) dat er een verdacht script is aangetroffen.

Alvast bedankt voor je hulp.

Aiky

Hulp gevraagd

Dag Aiky,

Voor meer uitleg van het programma zie bijlage. Dat je virusscanner een bericht afgeeft komt waarschijnlijk omdat het document een macro bevat. Macro's kunnen virussen bevatten.

Bijlagen

Jo

Axel je bent zeer bedankt om te helpen. :D :D
Je hebt me goed op weg gezet.

Groetjes

Aiky

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan