• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gewenst van experts aub? speciale formules

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bekijk bijlage voorbeeld 7.xlsx

beste,

ik stoot op een volgend probleem.
Om esthetische redenen wil ik graag de cellen als leeg markeren. Zijnde door te wissen, zijnde door formule.
Echter stel ik vast dat kolommen B47+48+49 niet meer juist rekenen en een foutwaarde geeft.
Ik heb in het somproduct ook reeds de kolomen vermenigvuldiging te doen met >0, maar ik krijg het daar niet uit gewerkt :-(

ziet iemand het zitten om mij even wegwijs te maken aub??
:rolleyes:

het voorbeeld heb ik wat aangepast met de juiste probleem weergaven..

Bekijk bijlage voorbeeld 8.xlsx

Heel erg bedankt voor de feedback.
Ik heb volgend probleem ontdekt.
Ik krijg nog steeds Waarde fout meldingen.
Ik heb in het Cyaan een omkadering gemaakt van de layout hoe er het uit hoort te zien.
Echter vind ik geen foutmeldingen terug binnen de nieuwe cel zone.

Ik heb de formule gelaten zoals ze nu werkt (op het oude layout)

Wanneer men de bereiken probeert naar beneden te verslepen gaat er iets fout.
Ik vermoed dat het aan mijn verwijzingen in de cellen kan liggen, maar ik heb graag een leeg blad om mee te beginnen :o

Ik heb met de fouten controle proberen te achterhalen met welke verwijzingen het juist verkeerd gaat. Volgens mij gaat er iets mis in de optelbereik (kolom)
De formule lijkt mij wel goed te werken..

Indien u nog even tijd moest hebben.. Sorry voor het ongemak..:confused:

Laatst bewerkt:
Je hebt de formules uit cellen M4:M27 niet mee genomen naar cellen M28:M51

Beste Popipipo,

Bedankt voor Uw reactie.
Het gaat juist dan mis :-).
Als ik de 3 kolomverwijzingen op 51 zet, krijg ik de fout #WAARDE
ik heb ze zo gelaten om aan te tonen dat Uw formule wel klopt, maar er gaat iets mis als ik ze door sleep naar beneden.
Heb ik misschien te veel "" in de cellen verwerkt?

Wat werd er nu juist aangepast opdat het wel werkt aub? Ik zie het niet :-(.

ik heb deze discutie terug kunnen ophalen in uw antwoorden. Oef...

Formules in cellen M28:m51 zijn aangepast.

popipipo, ik heb het je nog al eens gezegd, je bent GEWELDIG!
Ik ga het meteen eens in mijn werboek proberen :-).
Heel erg bedankt, nu zie ik het :thumb:

Alles werkt terug als een SPEER! Ik ga dat ook even verder op de overige tabvelden aanpassen! :thumb: thnx

Ik ben op een bijkomend probleem gestoten waar ik niet meteen de oplossing voor vind. Ik zou rekening dienen te houden met recuup dagen, dus zou ik via een aparte kolom een kruisje willen zetten voor de dagen dat niet meegerekend dienen te worden in de totalen. Ik heb een poging gedaan maar resulteert als 0. U kunt dit zien in de cyaan gekleurde delen. Zie je het zitten om dit eens nader te bekijken wat ik daar juist verkeerd doe aub? Ik vermoed dat ik dat in een ALS functie moet gieten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het was weer even geleden en moest me dus weer even oriënteren.
Maar ik denk dat je deze formule moet zetten in Cel C47
Code:
=SUMPRODUCT(($P$4:$P$27=C41)*($B$4:$B$27=A47)*($M$4:$M$27)*($T$4:$T$27<>"X"))

dag Popipipo. Bedankt voor de reactie. Echter lijkt deze formule het aantal cellen van kolom M te tellen, maar het zou de optelsom van de getallen dienen te zijn. Zie ik iets over het hoofd misschien?

sorry voor het misverstand, dit lijkt wel te kloppen! SUPER en heel erg bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan