• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gezocht bij berekeningen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belleke

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2017
Beste helpers,

Ik ben op zoek naar een oplossing om de berekeningen in mijn voorbeeld voor elkaar te krijgen.
Het gaat over het berekenen van het aantal stukken bij handwerken. (breien, haken)
(formules of VBA , het maakt niets uit)
voorbeeld met de gewenste resultaten en wat uitleg in bijlage.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijlagen

ik heb wat meer info nodig hoe je de uitkomsten normaal berekend. dan is het eenvoudig een formule invoeren

hoe kom je aan 144.5 en 203?

Hoi resmatrix en plongske,
Hartelijk dank voor de snelle reactie.:thumb:
In bijlage nog een voorbeeld met wat uitleg die ik uit het patronenboekje kon halen.
Ik heb het bestandje van plongske uit geprobeerd met een ander patroon.
Er is maar een waarde die erg afwijkt nl. in C22, de rest is te verwaarlozen.
Met andere woorden, volgens mij zijn we er bijna.
Misschien kunnen jullie met de nieuwe gegevens er nog eens een blik op werpen.
Alvast hartelijk dank.

Bijlagen

Had inderdaad vergeten om de puntwijdte in rekening te brengen vandaar de kleine verschillen. (zie gele cellen)
Ik ben er niet van overtuigd van het grote verschil in de volledige stukken. Ben ook geen haker:d
Heb de formule aangepast wat volgens het patroonboekje zou moeten zijn (rode cel)
In de grijze cellen wat het volgens mij zou moeten zijn

Bijlagen

Hoi plongske en resmatrix,
Hartelijk dank voor het meedenken en de duidelijke voorbeelden. Hiermee ga ik aan de slag.
Plongske heeft mij echter aan het denken gezet.
Ik ben er niet van overtuigd van het grote verschil in de volledige stukken
De bedoeling is dat je bij benadering kan uitrekenen hoeveel bollen wol je nodig hebt voor een bepaald werkstuk. (zoiets als het uitrekenen hoeveel rollen behangpapier je nodig hebt)
Het is nu zo, ofwel heb je teveel waar je meestal niets meer mee kan aanvangen, ofwel heb je tekort en vind je de juiste kleur en of dikte niet meer.
Wat ik nu ga uitproberen is voor een klein proefstuk de hoeveelheid wol aanschaffen volgens de berekening van plongske en zien of dit voldoende is.
Ik ben werkelijk snel en goed geholpen, top.

@resmatrix
Je heb het waarschijnlijk verkeerd voor.
300 is de lengte van het deken(cel C13)
15 is de lengte van 1 deel.(cel C8)
300/15 = 20 (N down ) of het aantal tegels nodig om aan de lengte van 300 te komen (cel D18)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan