evenementen
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 jul 2015
- Berichten
- 11
Goedemorgen,
Voor een vrijwilligersorganisatie maak ik offertes via een simpel excel bestandje, inmiddels is het uitgegroeid tot een draak van een bestandje. pas je ergens iets aan valt soms heel je offerte bestandje uit elkaar.
ik heb hem zo gemaakt dat op blad 1 en 2 de offerte staat, bij afdrukken print hij blad 1 en 2. bladen 3 en 4 zijn soort van bronbestanden waarbij blad 3 mijn factuur samenstelt en is blad 4 het bronbestand voor de locaties van de vrijwilligersorganisaties. Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd. Omdat blad 3 per evenement niet zo heel veel verandert is dit het makkelijkst.
Op blad 1 kan ik bij evenement via het dropdown menu het evenement selecteren waardoor hij gelijk een offerte maakt met alle juiste artikelen, en locatie ed.
Waar ik tegen aan loop:
- Als ik een artikel wil invoegen werkt het allemaal niet meer
- bij het dropdown menu moet ik telkens de cellen aanpassen als ik meer evenementen heb dan de geselecteerde cellen. Die waarden kan ik aanpassen tot 19999999 maar dan heb ik dat test evenement (controle regel) er tussen staan
Wat ik zoek:
- een oplossing waardoor ik makkelijker een artikel kan toevoegen
- dropdown menu welke de juiste cellen pakt, zonder die controle regel
- ik wil met een druk op een knop van pagina 1 en pagina 2 een pdf kunnen opslaan. liefst in een map volgens mappenstructuur (inzetten/naam evenent/naam evenement jaar/offerte naam evenement) waarbij die de naam van het evenement uiteraard pakt uit blad 1 dropdown menu en het jaar moet die ergens pakken. doordat ik met onedrive werk moet ik uiteraard een pad gebruiken gebruiken welke begint met de pc naam. Omdat ik windows, Mac door elkaar gebruik en meerdere macbools welke ook een andere naam hebben werkt dit niet makkelijk. is hier een oplossing voor? van mijn part via een andere opslagmethode (dropbox, google drive) Onedrive heeft wel de voorkeur.
- nu maak ik ieder jaar een nieuw document met het nieuwe jaar. het lijkt me handig als er een optie zou zijn waarbij je een nieuw blad kunt toevoegen voor 2026 en die dan de gegevens overneemt zodat ik in het juiste evenement de spullen kan aanpassen voor dat jaar. daarbij zou een dropdown menu ergens op blad 1 handig zijn om bijvoorbeeld te kunnen schakelen tussen 2025 en 2026.
Ik ben zo benieuwd waar jullie mee komen, zoals gezegd, het werkt, maar het kan vast veel makkelijker en mooier/strakker, daar heb ik de kennis niet voor.
Fijn weekeind!!
Voor een vrijwilligersorganisatie maak ik offertes via een simpel excel bestandje, inmiddels is het uitgegroeid tot een draak van een bestandje. pas je ergens iets aan valt soms heel je offerte bestandje uit elkaar.
ik heb hem zo gemaakt dat op blad 1 en 2 de offerte staat, bij afdrukken print hij blad 1 en 2. bladen 3 en 4 zijn soort van bronbestanden waarbij blad 3 mijn factuur samenstelt en is blad 4 het bronbestand voor de locaties van de vrijwilligersorganisaties. Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd. Omdat blad 3 per evenement niet zo heel veel verandert is dit het makkelijkst.
Op blad 1 kan ik bij evenement via het dropdown menu het evenement selecteren waardoor hij gelijk een offerte maakt met alle juiste artikelen, en locatie ed.
Waar ik tegen aan loop:
- Als ik een artikel wil invoegen werkt het allemaal niet meer
- bij het dropdown menu moet ik telkens de cellen aanpassen als ik meer evenementen heb dan de geselecteerde cellen. Die waarden kan ik aanpassen tot 19999999 maar dan heb ik dat test evenement (controle regel) er tussen staan
Wat ik zoek:
- een oplossing waardoor ik makkelijker een artikel kan toevoegen
- dropdown menu welke de juiste cellen pakt, zonder die controle regel
- ik wil met een druk op een knop van pagina 1 en pagina 2 een pdf kunnen opslaan. liefst in een map volgens mappenstructuur (inzetten/naam evenent/naam evenement jaar/offerte naam evenement) waarbij die de naam van het evenement uiteraard pakt uit blad 1 dropdown menu en het jaar moet die ergens pakken. doordat ik met onedrive werk moet ik uiteraard een pad gebruiken gebruiken welke begint met de pc naam. Omdat ik windows, Mac door elkaar gebruik en meerdere macbools welke ook een andere naam hebben werkt dit niet makkelijk. is hier een oplossing voor? van mijn part via een andere opslagmethode (dropbox, google drive) Onedrive heeft wel de voorkeur.
- nu maak ik ieder jaar een nieuw document met het nieuwe jaar. het lijkt me handig als er een optie zou zijn waarbij je een nieuw blad kunt toevoegen voor 2026 en die dan de gegevens overneemt zodat ik in het juiste evenement de spullen kan aanpassen voor dat jaar. daarbij zou een dropdown menu ergens op blad 1 handig zijn om bijvoorbeeld te kunnen schakelen tussen 2025 en 2026.
Ik ben zo benieuwd waar jullie mee komen, zoals gezegd, het werkt, maar het kan vast veel makkelijker en mooier/strakker, daar heb ik de kennis niet voor.
Fijn weekeind!!