Hulp gezocht bij formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
640
Ik heb een harde schijf van 40 Gb
maar als ik op eigenschappen klik op C dan zegt hij gebruikt 1.13 GB en beschikbaar 13.5 Gb

Hij zegt bij capaciteit 14.6 GB

----------------------------------------------------------------------
Als ik in dos format C: doe dan zegt de pc

Format kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Format kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerst wordt ontkoppeld.
ALLE GEOPENDE INGANGEN NAAR DIT VOLUME WORDEN IN DAT GEVAL ONGELDIG.

wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren? <J/N>

als ik dan J klik zegt hij: bovenstaande weer


---------------------------------------------------------------

ik wil heel graag alles formateren en windows er weer opnieuw op zetten maar weet niet hoe dat moet.
wie heeft er geduld en wil mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je de windows xp cd er in doen > start pc opnieuw op op als het goed is F12 drukken dan gaat hij zo opnieuw instaleren in het stappenplan kom je vanzelf formatteren tegen.
Je kan het niet in windows zelf doen omdat je dan ook windows xp zelf verwijderd en daar zit je dan op.

>>>>>>>>>>>>>>>Als er belangrijke bestanden opstaan vergeet niet te back-upen. anders ben je ze kwijt<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Neem een iets duidelijkere titel dan kijken meer mensen.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik weer

nu heb ik het volgende staan onder computerbeheer:

C: partitie standaard NTFS In orde(systeem) 14.66 GB capaciteit 13.53 GB vrij ruimte

E: partitie standaard NTFS In orde(opstarten) 22.60 GB Capaciteit 20.84 GB vrij ruimte

is dit goed?

eigenlijk wil ik alles op 1 schijf hebben en niet van die partities.
 
bij Windows 7n kan je in dat menu ook de E schijf verwijderen en dan komt alles op de C schijf
 
Gelukt

ik heb nu windows xp prof sp 3 erop staan.

alles start gewoon op .
maar ben nu al weer tegen de volgende problemen gelopen.

onder apparaatbeheer heb ik 3 gele vraagtekens staan.
1 Ethernet-controller
2 Multimedia-audiocontroller
3 Videocontroller (VGA-Compatibel)

nu heb ik geen enkele software bij de pc gekregen.

dus ....wie kan mij helpen
 
Ik kan je helpen moet je wel even zeggen welk moederbord je hebt welke videokaart.
 
Dan moet ik denk ik de pc open maken of kan ik dat ergens anders zien?
erg he vrouwen achter een pc hahahaha:d
 
voor de videokaart kijk je
Even naar 'configuratiescherm->systeem->tabblad hardware->apparaatbeheer' en dan kijken wat er bij 'beeldschermadapter' staat.
Dit heb ik even op internet opgezocht. heb zelf geen xp
 
Ik kom tot apparaatbeheer, maar dan staat er nergen beeldschermadaptor of moet ik dan weer ergens achter kijken?
 
Hoi Frank

jou programmatje heb ik op de pc geinstaleerd en Nu?
 
zo ziet het er uit bij windows 7

2u9l6vq.png
 
Openen:D

Links onder hardware het linkericoontje.(scherm en kast)
Klik dat eens aan en plaats daar eens een overzichtje van.Of copieer en plak de gegevens.
 
Als je de cd van het moederbord nog hebt, dan staan daar alle drivers op.
Heb je die niet dan kan je nog het volgende oden:

Ga naar configuratiescherm, dan onderdeel Systeem, dan tabblad Hardware, knop Apparaatbeheer
Verwijder het vraagteken (onbekend onderdeel) uit het Apparaatbeheer (klik met rechts op het item en kies voor Installatie ongedaan maken). Na een herstart van de computer detecteert Windows automatisch de onbekende hardware.

Lukt dit niet, dan idd met een programma zoals al eerder werd verteld, kijken wat het is en dan zoeken op internet naar de drivers.
 
Ik denk dat de pc niet per onderdeel is gekocht gewoon van een merk als HP/acer/medion en daar krijg je ze niet bij. welk merk en type is je pc op de site staan meestal wel drivers. Ze hebben meestal wel speciale moederborden in die pc.
 
Ik heb altijd nog een cd van het moederbord erbij gekregen. Ook als ik aparte onderdelen kocht en de pc zelf in elkaar zette.
Bij mijn laatst gekochte pc kreeg ik er ook een bij. Nu heb ik die niet nodig aangezien ik Ubuntu gebruik, maar ik bewaar ze altijd.
 
Ja bij losse onderdelen krijg je het juist wel heb ik ook gehad bij mijn gigabyte moederbord. Ik denk alleen dat zij de pc niet in losse onderdelen heeft gekocht en dus geen aparte cd er bij heeft gekregen.
 
Ik denk dat het hier een second hand/oud pc-tje betreft.Ts geeft verder ook duidelijk aan dat er geen cd's bij zitten.Aan de hand van de nog te bekomen gegevens van de ts kunnen we op zoek gaan naar orginele drivers.(zowel van zelfbouw als merk pc)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan