mpc007
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 sep 2008
Hey!
Ik zoek hulp bij het overclocken van mij CPU.
ik heb hier en daar al wat guides gelezen en info over mijn CPU opgezocht maar het blijft me net iets te technisch en daarom durf ik het nog niet aan om er zelf aan te gaan zitten rommelen.
Van hardware op zich weet ik best wat, maar ik vindt de software kant altijd vrij lastig, met BIOS instellen enzo
Mijn Systeem:
(Fujitsu Siemens Scaleo Li 2664 - niet meer terug te herkennen
)
Coolermaster HAF 922
Intel Core 2 Quad Q6600
Hynix 2 x 1 GB DDR2 667 MHz
Seagate 500 GB SATA
MSI MS7379 customized door Fujitsu Siemens
Club3D Radeon HD4670 1 GB
Hitachi-LG Super Multi Drive (DVD/CD)
Windows Vista Home Basic SP2 32 bits
Delta Electronics 350 Watt PSU non-modular
Doel:
Vanwege de achteruitgaande prestaties binnen Windows de kloksnelheid verhogen naar minstens 2.0 GHz.
Nu denken jullie misschien, je hebt al lang 2 GHz want de Q6600 loopt standaard op 2.4 GHz maar helaas is dat niet waar. Windows geeft aan van wel, maar als ik PC Wizard erbij haal draai ik altijd 1.6 GHz, nog nooit hoger gezien.
Dus hulp bij het overclocken is zeer welkom! :thumb::thumb:
Vr. Groet
Ik zoek hulp bij het overclocken van mij CPU.
ik heb hier en daar al wat guides gelezen en info over mijn CPU opgezocht maar het blijft me net iets te technisch en daarom durf ik het nog niet aan om er zelf aan te gaan zitten rommelen.

Van hardware op zich weet ik best wat, maar ik vindt de software kant altijd vrij lastig, met BIOS instellen enzo

Mijn Systeem:
(Fujitsu Siemens Scaleo Li 2664 - niet meer terug te herkennen

Coolermaster HAF 922
Intel Core 2 Quad Q6600
Hynix 2 x 1 GB DDR2 667 MHz
Seagate 500 GB SATA
MSI MS7379 customized door Fujitsu Siemens
Club3D Radeon HD4670 1 GB
Hitachi-LG Super Multi Drive (DVD/CD)
Windows Vista Home Basic SP2 32 bits
Delta Electronics 350 Watt PSU non-modular
Doel:
Vanwege de achteruitgaande prestaties binnen Windows de kloksnelheid verhogen naar minstens 2.0 GHz.
Nu denken jullie misschien, je hebt al lang 2 GHz want de Q6600 loopt standaard op 2.4 GHz maar helaas is dat niet waar. Windows geeft aan van wel, maar als ik PC Wizard erbij haal draai ik altijd 1.6 GHz, nog nooit hoger gezien.

Dus hulp bij het overclocken is zeer welkom! :thumb::thumb:
Vr. Groet