Hulp gezocht bij vreemde reactie op Marktplaats

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik wil mijn T-Mobile MDA Pro verkopen via Marktplaats, maar heb een bod gehad dat veel hoger is dan ik vroeg.

De persoon wil betalen via Moneygram, echter weet ik niet wat dat is. Ik zou het toestel naar Negeria moeten sturen wat op z'n minst ook erg vreemd is omdat de persoon zich in New york bevind.

Is PayPal veilig of kan zoiets ook via mijn bankrekening?
 
Niet doen als de betaling via Negeria gaat, kan je het wel schudden.
 
zorg dat je eerst het geld hebt, verstuur dan pas.
Ik zou het via paypal doen maar ik weet niet wat er de voorwaarden van zijn.
Dit kan je best eerst uitzoeken. maar blijkbaar is het gratis.
paypal word door ebay aangeraden het is betrouwbaar maar wat je koper aanraad ken ik niet.
 
Waarschijnlijk gaat het om een oude truc dat zij een hoger giro sturen dan jij heeft gevraagd, en dan moet je het resterende bedrag terug stuuren en dan blijkt jou giro niet gedekt te zijn.
 
Het komt uit "New York", maar het moet naar Negeria.

Eerst moet er geld binnen zijn voor ik verstuur, maar aangezien ik net een PayPal rekening heb, voelt het onbetrouwbaar.

Ik weet niet of bij paypal het geld terug te halen valt.

Ik heb hem gevraagd of hij via payPal wil betalen, maar heb nog geen antwoord gekregen.
 
Laatst bewerkt:
als jet het gaat doen moet je eerst zorgen dat je scheckt binnen krijgt die gedekt is voor jou bij de bank. dat je dan past je mobiel verstuurd, maar ik geloof er niet in want je wordt er tegenwoordig voor gewaarschuwd.

Als het goed gaat zou ik het graag willen horen.
 
Hij viel in de herhaling, dus het is een standaard tekst.

Ik heb gemaild:

Only payPal no negeria
 
Whahahaha, laat me raden....je krijgt nog een email...waarin hij zegt dat het voor zijn zoon is en die MOET de telefoon hebben die HEEFT hem nodig.

Nee via moneygram nooit doen...ook niet via bidpay.

Kijk anders even op het forum van marktplaats, dan zie je hoe deze truuk precies werkt.
 
Hoi,

NIET OP IN GAAN!!!!!

Dit is een oplichters truc. Alles wat met een omweg via Nigeria en al dat soort dubieuze landen gaat gewoon negeren.
 
mensen in new york zijn online handelaren,
mensen in negeria zijn aftroggelaars.
misschien zegt ie dat ie in new york zit zodat je eerder denkt dat je goed zit???

ik heb ooit wel eens een gameboy spelletje uit newyork gekocht, kwam met de post uit thailand, maar dat heb ik niet online betaald, gewoon via rekening...

ik zou ook maar naar het marktplaatsforum stappen, en als ie inderdaad blijft dringen met bijvoorbeeld een zoontje die 'm nodig heeft ofzo, dan zou ik het bod laten verwijderen als dat kan.
 
dit neigt duidelijk naar oplichting, zou de heren op marktplaats hierover inlichten, en laat hun het achterliggende werk opknappen. Als jij zelf hier niet op ingaat ben je altijd safe.
 
Ik heb alleen gezegd dat hij via payPal kan betalen, maar hij blijft aandringen op MONEYGRAM MONEYTRANSFER wat dus onbetrouwbaar is. Op vragen reageert hij met een standaard tekst. Het leukste is dat hij op 2 verschillende advertenties reageert. Wat is mij nou af vraag is hoe je kan zien dat zo'n MONEYGRAM MONEYTRANSFER gedekt is.

Hieronder het ik het zoveelste mailtje van hem gehad.

Hello,
I call your phone number now,but it was not through,but maybe is network problem,i agree to pay 600euro,i will contact MONEYGRAM MONEYTRANSFER for
your payment,i will make the payment of 630euro with the shipment of
registered (TPG post) by AIRMAIL,i want you to use 30euro to ship
it,you will send it to my daughter schooling in nigeria,her phone has
spoilt and i want you to send it to her,because am not around in
holland presently,am in new york for a business trip.
send me your full name and adress ,so that i can contact moneygram
for your payment.
this the address below that you will ship the item to:
Name:Johnson omowumi
Address: No 4 monatan iwo road.
City: ibadan
State: oyo state
Zipcode:23402
Country:Nigeria
i will be waiting for your reply immediately.

best regard

JOHNSON
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het één en ander nu begrepen.

No sending to Negeria !!!


Bedankt allemaal. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan