Leon123456
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 25 mei 2016
- Berichten
- 3
Beste Excel experts ,
Ik ben met een project bezig voor mijn werkgever waarin wij vanuit verschillende componenten 1 eind product maken. De werkwijze binnen onze gebruikers software is prima verzorgt echter loop ik redelijk vast met het beheer van de planning , ik zal hier onder even het e.e.a. toelichten.
Wij als bedrijf verkopen diverse internet speelgoed pakketten , dit internet speelgoed pakket kan uit diverse componenten bestaan en de componenten moeten bijvoorbeeld eerst uitgepakt worden vanuit bestaande inners alvorens het samen verpakt kan worden in een verpakking voor het eind product.
Alle handelingen zijn voor ons helder , de tijd benodigd per handeling is helder echter om hier een planning of overzicht van te maken m.b.t. totale tijd benodigd en beschkbare capaciteit is een heel ander verhaal.
Wat ik in een ideaal plaatje zou willen maken ( ik verwacht niet dat jullie dit voor mij maken maar ben even zoekende naar juiste formules , overzichten etc. zodat ik zelf aan de slag kan ) is het volgende.
Allereerst een 5 tal invoer velden ( met pull down menu's ) :
Aanvrager
Soort activiteit
Aantal benodigd
Prioriteit
Gevraagde opleverdatum
Bovenstaand gaat me lukken alleen zou ik dit graag in een maand planning automatisch willen verwerken. Heb ik dus op maandag een opdracht in gezet waar ik 24 uur over doe ( met 8 werkuren per dag beschikbaar) verwacht ik dus dat ik donderdag klaar kan zijn. Krijg ik nu een nieuwe opdracht op dinsdag en wil ik die ook inplannen maar kan ik mijn capaciteit niet verhogen dan wil ik die graag verdelen en schuift de opleverdatum van het 1e pakket door.
Die stap van het invullen van de invoer velden en het automatisch koppelen naar een overzichtelijke planning is dus voor mij essentieel maar logischerwijs iets ingewikkelder dan gehoopt
althans voor mij..
Ik hoor graag of jullie adviezen hebben , alle hulp die ik kan krijgen is mooi meegenomen.
Alvast bedankt.
Ik ben met een project bezig voor mijn werkgever waarin wij vanuit verschillende componenten 1 eind product maken. De werkwijze binnen onze gebruikers software is prima verzorgt echter loop ik redelijk vast met het beheer van de planning , ik zal hier onder even het e.e.a. toelichten.
Wij als bedrijf verkopen diverse internet speelgoed pakketten , dit internet speelgoed pakket kan uit diverse componenten bestaan en de componenten moeten bijvoorbeeld eerst uitgepakt worden vanuit bestaande inners alvorens het samen verpakt kan worden in een verpakking voor het eind product.
Alle handelingen zijn voor ons helder , de tijd benodigd per handeling is helder echter om hier een planning of overzicht van te maken m.b.t. totale tijd benodigd en beschkbare capaciteit is een heel ander verhaal.
Wat ik in een ideaal plaatje zou willen maken ( ik verwacht niet dat jullie dit voor mij maken maar ben even zoekende naar juiste formules , overzichten etc. zodat ik zelf aan de slag kan ) is het volgende.
Allereerst een 5 tal invoer velden ( met pull down menu's ) :
Aanvrager
Soort activiteit
Aantal benodigd
Prioriteit
Gevraagde opleverdatum
Bovenstaand gaat me lukken alleen zou ik dit graag in een maand planning automatisch willen verwerken. Heb ik dus op maandag een opdracht in gezet waar ik 24 uur over doe ( met 8 werkuren per dag beschikbaar) verwacht ik dus dat ik donderdag klaar kan zijn. Krijg ik nu een nieuwe opdracht op dinsdag en wil ik die ook inplannen maar kan ik mijn capaciteit niet verhogen dan wil ik die graag verdelen en schuift de opleverdatum van het 1e pakket door.
Die stap van het invullen van de invoer velden en het automatisch koppelen naar een overzichtelijke planning is dus voor mij essentieel maar logischerwijs iets ingewikkelder dan gehoopt

Ik hoor graag of jullie adviezen hebben , alle hulp die ik kan krijgen is mooi meegenomen.
Alvast bedankt.