hulp gezocht met formulier maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus als ik het goed begrijp een tabel lokatie maken en dan alle drie de opties erin met een extra veld rood of speed of geen lok... maar hoe moet ik dan iets opslaan in tabel wish als ik geen keuzelijst mag gebruiken :(

lokatienr
lokatienaam
lokatiesoort......komt dit wel uit een apart tabel om ze snel te selecteren?

[P/A beginnend (0-95 ugl)], [A beginnend (95-350 ugl)] en [F Beginnend (>350 ugl)] komen aantal in te staan

Laatst bewerkt:
Dat laatste snap ik, maar als je een waarde hebt die in [A beginnend (95-350 ugl)] valt, dan mag je dus niks invullen in de andere waardevelden, lijkt mij. Want het is toch uitgesloten dat je in [P/A beginnend (0-95 ugl)] 75 noteert, en in [F Beginnend (>350 ugl)] 451? Of ben ik nou gek?
Het eerste deel heb je goed begrepen. In die tabel leg je dus m.b.v. een uniek ID veld de verschillende opties vast, inclusief een veld met de 3 opties (of meer, mocht dat zo uitkomen). Daar mag je wat mij betreft prima een keuzelijst voor gebruiken, die je instelt op <Waarden>. Het zijn tenslotte maar een paar opties, en het is een beetje onzinnig om daar een tabel voor te gebruiken.

Ik ben dus niet per sé tegen het gebruik van keuzelijsten, maar wel als die zijn gebaseerd op tabellen. Want dan zie je niet meer wat je feitelijk opslaat. En dan ga je als beheerder behoorlijk de teil in. Kijk maar in het forum: je komt zat vragen tegen van mensen die willen filteren op een tabelveld (gemeente bijvoorbeeld) en dan "Deilen" als criterium invullen en vervolgens een foutmelding krijgen. Dan weet ik al gelijk hoe laat het is: hangt er een keuzelijst onder het veld, en filteren ze dus niet op het recordID 87 (Deilen) maar op tekst. Om maar één probleem te noemen...

jawel [P/A beginnend (0-95 ugl)], [A beginnend (95-350 ugl)] en [F Beginnend (>350 ugl)] kunnen meerdere zijn bijv 1 P/A, 2 A, 0 F

keuzelijst op <waarden>??

Ik ben dus niet per sé tegen het gebruik van keuzelijsten, maar wel als die zijn gebaseerd op tabellen waar zijn die dan op gebaseerd ?

Als je een keuzelijst maakt (al dan niet met de wizard) heb je de keuze of je die keuzelijst wilt baseren op een tabel, of dat je de waarden zelf typt. Tabel is dus 'a big NoNo', zelf typen vind ik prima. Denk aan een keuzelijst met Geslacht, waar de opties redelijk beperkt zijn. Of een keuzelijst voor betaalmiddelen. Die kent ook maar een paar opties. Bovendien zet je daar meestal maar één kolom in met de waarden, dus "Kas", "Giro", "Creditcard" etc. Keuzelijsten dus waarbij de gekozen waarde ook echt in het veld staat.

jawel [P/A beginnend (0-95 ugl)], [A beginnend (95-350 ugl)] en [F Beginnend (>350 ugl)] kunnen meerdere zijn bijv 1 P/A, 2 A, 0 F
Zolang het waarden zijn die elkaar niet in de weg zitten, mogen ze wel in een tabel staan. Mij viel de getallenreeks op, die behoorlijk aansluitend is. En dan denk ik: hier worden meer velden gebruikt voor één waarde :).

Krijg dat met waarde niet echt voor elkaar neem toch aan als ik dan begin te typen dat er dan al iets uit de andere tabel tevoorschijn komt of is het de bedoeling dat ik dan de gehele straat zelf typ?
Dan is het toch makkelijker met een keuzelijst uit tabel ?

Had nog een volle bos haren voordat ik hieraan begon :P wordt langzaam minder :d

Maar het is dan wel weer leerzaam :D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Over welk formulier heb je het nu?

Octafish bij die code dat velden ingevuld moeten zijn voordat je kan afsluiten ...stel je veranderd niks dan kom je dus ook niet meer van het formulier af ....hoe los je dat dan op??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan