Hulp gezocht met layout userform in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan90kauw

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2013
Berichten
8
Hoi allemaal,

Ik wordt echt knettergek van de hoeveelheid code die ik moet schrijven om een userform layout te maken zoals ik deze zou willen.
Iedere keer With [object] . . . .. . End With met iedere label en control wordt toch wel vervelend als ik van zowel labels als controls totaal minimaal 30 heb.

Iemand tips?

Thanks!
 
Hoi

Thanks voor de tip.
Ik snap wat je bedoeld met het functionele ontwerp.
Echter is echt iedere label en inputbox nodig.
Juist omdat ik daar nu zoveel code voor nodig heb, heb ik dat al proberen terug te brengen.

Ik zie echter alleen nog niet hoe ik via classes de opmaak kan wijzigen van een inputbox.

Bestaat er niet iets als: inputbox([naam],[caption],[width],[height]) etc... ?
 
Dat laatste is dus precies wat je met Classes per object type kan bereiken. 1 Stuk code per object type die je met parameters kan besturen. Je kan dan zelfs met eigen events werken. Ik ken je situatie niet, dus wat ik zeg is vrij algemeen. Misschien dat je je document eens hier kan plaatsen met een uitgebreide beschrijving van de wensen en eisen. Ik weet vrijwel zeker dat er dan reacties komen die ervoor zorgen dat het makkelijker kan dan in je huidige opzet.
 
Ik kan het bestand helaas niet posten i.v.m. bedrijfsgevoelige informatie.

Wat ik probeer te bereiken is een simpele methode waarmee ik met een korte code makkelijk en snel inputboxen en labels kan invoegen en opmaken.

Excuus. Ik bedoel geen inputboxen maar invoervelden.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht dat je de moeite kan nemen om hem te anonimiseren. Zonder je eigen situatie in te kunnen zien krijg je veel speculaties en prima werkende voorbeelden waar je in je eigen project misschien niets mee op schiet. Er zijn hier helpenden met veel kennis waar je veel aan kan hebben als ze gericht op de situatie kunnen werken.
 
Wederom bedankt voor je advies.

Voor het aanpassen van een tabelmatrixje heb ik 20 input velden nodig met daarbij kolom en rij benaming.
Middels een For loop heb ik voor iedere rij (welke ieder ook een eigen naam heeft) een opmaak in kunnen stellen waarbij de .left waarde steeds een basis + (spatie x rijnummer) bevat.

Dit werkt prima voor mijn doel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan