• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gezocht voor verplaatsen van rijen tusen sheets adhv een cel wijziging

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobRoepius

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2014
Hallo Helpers, Ik heb hulp nodig bij het oplossen van onderstaand probleem.

Separatie Map.
Info systeem in Excel formaat, bedoelt om status bij te houden van een zgn “separatie map”.
Een separatie map bevat diverse hardcopy documenten welke gebruikt worden bij separeren van Pompen/tanks/leidingen op mijn afdeling op de raffinaderij.
Volgorde van de status van zo’n separatiemap loopt van Inbox>Mechanisch geblokkeerd>Stekers Geplaatst>Gereed. Soms ook van Mechanisch geblokkeerd terug naar Inbox (Als werk niet doorgaat). Om alle statussen te regelen heb ik in de macro diverse scenarios opgenomen.
Operators initiëren een nieuw record deze wordt aangemaakt in Sheet “Inbox”.
De knoppen links navigeren alleen naar de diverse Sheets.
De knop rechts start de macro “Sub Statuswijzigen()” Deze doet het volgende:
Zoekt in de sheet “Inbox” naar een bepaalde status en verplaatst de records met een afwijkende status dan “inbox” naar de daarvoor bestemde sheets. (Nee inderdaad mijn leiding gevende wilde dit niet via filters). Deze Macro heb ik uitgebreid met alle andere toegestane scenario’s
Door gebruiker in te vullen data in Sheet “Inbox”:
Sep map no. Nummer zou moeten starten met jaartal gevolgd door een volgnummer.
FLOC Tekst of nummer moet starten met N011-ROM
Omschrijving WZH Vrije tekst
Status Keuze vanuit lijst (Sheet “Functies”) Start hier met Inbox volgende status. (Door operator te wijzigen > Mechanisch geblokkeerd.
Status nr Automatisch gegenereerd door “Status” (eigenlijk zo opgezet om type werk in de macro’s zo veel mogelijk te beperken).
Area Keuze vanuit lijst (Sheet “Functies”)
Type Keuze vanuit lijst (Sheet “Functies”), (Kleur wijzigt adhv tekst) Tank (rood), Leiding (Groen), Pomp (Blauw), Divers (Grijs)
Werkvergunning Vrije tekst
Datum status inbox Deze datum zou atom. Gegenereerd moeten worden als er ergens op de rij nieuwe data word ingevult (bv nieuwe status)
Opmerking Vrije tekst

Indien er 1 of meerdere statussen van Inbox wijzigen (b.v. naar Mechanisch Geblokkeerd) zou de Macro "Sub Statuswijzigen()" de juiste regels moeten verplaatsen naar de sheet “MechanischGeblokkeerd”, echter ik zie dat regels verdwijnen (Denk dat ze worden overschreven door de loop in de macro).
In de Sheet “MechanischGeblokkeerd” MAG de operator alleen de status wijzigen, wijzigingen doen in Omschrijving WZH, Opmerking en in de drie Werkvergunning vakken. De Datum Status Inbox EN Mechanisch Geblokkeerd zouden hier te zien moeten zijn (Niet te wijzigen)
Indien er 1 of meerdere statussen van MechanischGeblokkeerd wijzigen (b.v naar Stekers Geplaatst ) zou de Macro "Sub Statuswijzigen()" de juiste regels moeten verplaatsen naar de sheet “StekersGeplaatst”. Echter ik zie dat regels verdwijnen (Denk dat ze worden overschreven door de loop in de macro).
In de Sheet “StekersGeplaatst” MAG de operator alleen de status wijzigen, wijzigingen doen in Omschrijving WZH, Opmerking en in de drie Werkvergunning vakken. De Datum Status Inbox EN Mechanisch Geblokkeerd EN Stekers Geplaatst , zouden hier te zien moeten zijn (Niet te wijzigen).
Indien er 1 of meerdere statussen van Sheet “ StekersGeplaatst” wijzigen (b.v naar Gereed ) zou de Macro "Sub Statuswijzigen()" de juiste regels moeten verplaatsen naar de sheet “Gereed”, echter ik zie dat regels verdwijnen (Denk dat ze worden overschreven door de loop in de macro).

In de Sheet “Gereed” komen de gereed zijnde Records. Hier mogen geen wijzigingen meer gedaan worden. In de datum vakken zouden nu 4 datums moeten staan de datum waarop de status is veranderd.

De sheet is verder heel traag met ophalen en saven, komt denk ik door de 1000 regels waarvan diverse cellen reeds met een formule zijn gevuld zoals in Status: =ALS(D3="1_Inbox";1;ALS(D3="2_Mechanisch geblokkeerd";2;ALS(D3="3_Stekers geplaatst";3;ALS(D3="4_Gereed";4)))) , en dat voor 1000 regels.
Om de sheet niet te groot te plaatsen heb ik alleen de eerste 10 regels in “inbox” zo laten staan. (heeft echter niet zoveel bytes opgeleverd).

Misschien dat een handige helper tevens een Userform kan meenemen om data in te vullen en misschien andere ultieme ideen heeft

Helaas krijg ik de bijlage (Excel bestand) niet ge-upload. Morgen ochtend even vanuit huis proberen. denk dat ons Intranet fors beveiligd is.
Als voorbeeld een knipsel meegstuurd van hoe het excel bestand eruit ziet
b.v.d.

Rob Roepius

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    70,1 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Zoveel moeite doen en dan een foto posten?

Krijg het bestandje niet ge-upload. Is er een max byte grootte aan uploaden?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan