• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp gezocht voorspellende / relativerende functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimpymayor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2017
Goeiemiddag, hoorntjes en ijsjes, jongens en meisjes,

Ik heb een vraag; Ik moet een kilometer-registratie voor de belastingdienst paraat hebben, maar
ben nu noodgedwongen mijn bestand van vorige jaren te gebruiken terwijl ik mij had voorgenomen een nieuw bestand hiervoor te maken.

Nu dacht ik echter; er is vast een functie in Excel waarmee ik de gegevens van bijv. "Adres X" naar "Adres Y" kan plaatsen (Kilometers en reistijd), zodat dit automatisch ingevuld wordt, op het moment dat ik bijv. "Kortelangestraat" invul als begin-punt en in de volgende rij "Langekortestraat" invul, in de bijbehorende maanden.

Ik maak nogal wat wisselende routes naar verschillende cliënten gedurende de dag / week en het met de hand invoeren -of kopiëren van cellen met gebruik van de "zoek-functie" neemt veels te veel onnodige tijd in beslag.

Graag hoor ik van de experts (jullie dus) wat ik hier kan doen. Ik heb namelijk sinds 2007 geen enkele "geavanceerde" Excel functie hoeven gebruiken.

Ik weet niet wat je ervaring precies is maar dit is een oplossing:

Wat je dus doet in de linker tabel is Kolom A, B en D vullen. C vult zichzelf.

In de tabel daar rechts van hoef je alleen de eerste 2 kolommen te vullen.

Wat de functie doet is het uniek maken door de begin en eind te koppelen en daarna de zoekfunctie (vlookup) te gebruiken.

Hoop dat het zo duidelijk is.

Bekijk bijlage Book3.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan