hulp javascript/html

Status
Niet open voor verdere reacties.

peba25

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Ik heb de volgende pagina draaien en zou jullie graag het volgende willen vragen;

http://83.232.122.113:502/index.html

1. De dropdown keuzelijsten 'trends' en 'timeplots' bevatten een aantal keuzes waarvan de teksten bijten het kader vallen. Dit alleen in internet explorer. Is er een mogelijkheid om de breedte van de box aan te passen aan de lengte van de tekst?

2. Bij het laden van de pagina's uit de keuzeboxen duurt het heel lang voordat de pagina weergegeven wordt. Ik had gedacht met de page onload het laden van de data waardoor de pagina's volgens mij zo langzaam zijn uit te stellen totdat het kader en de knoppen van de pagina zichtbaar zijn. Dit krijg ik echter niet werkend. Hoe doe je zoiets?

Overigens werkt nog niet alles op de pagina en moet ik de code nog fatsoeneren..

Alvast bedankt voor de hulp

Zozo, dat's niet niets. Even wat puntjes eerst:

1. ik krijg een heleboel Warning: reference to undefined property window.ActiveXObject, Source File: http://83.232.122.113:502/lib.js, Line: 1014, maar dat zal wel aan de code die-niet-door-jou-gemaakt-is komen.
2. variabelen moeten met het keyword var gemaakt worden!!!!
3. er staat een <body> in je <head>....?!?!? En <meta>'s in de body?! Check even je algemene pagina-flow, want er klopt geen bal van.​
Goed, nu eerst je javascript probleem: Als je je scripts helemaal onderaan je pagina zet, rendered de browser eerst de rest. Zoiets:
HTML:
<html>
   <head>
      <!-- head stuff hier -->
   </head>

<body>
      <!-- alle body-dingen hier behalve JS files -->
      <div>
         <!-- stuff --->
      </div>

<script src='...' type='text/javascript'></script>
      <!-- meer JS files hier-->
   </body>

</html>
Je IE-probleem heb ik geen oplossing voor kunnen vinden, maar dat is meer een CSS vraag ;)

:thumb:

Zozo, dat's niet niets. Even wat puntjes eerst:

1. ik krijg een heleboel Warning: reference to undefined property window.ActiveXObject, Source File: http://83.232.122.113:502/lib.js, Line: 1014, maar dat zal wel aan de code die-niet-door-jou-gemaakt-is komen.
2. variabelen moeten met het keyword var gemaakt worden!!!!
3. er staat een <body> in je <head>....?!?!? En <meta>'s in de body?! Check even je algemene pagina-flow, want er klopt geen bal van.​
Goed, nu eerst je javascript probleem: Als je je scripts helemaal onderaan je pagina zet, rendered de browser eerst de rest. Zoiets:
HTML:
<html>
   <head>
      <!-- head stuff hier -->
   </head>

<body>
      <!-- alle body-dingen hier behalve JS files -->
      <div>
         <!-- stuff --->
      </div>

<script src='...' type='text/javascript'></script>
      <!-- meer JS files hier-->
   </body>

</html>
Je IE-probleem heb ik geen oplossing voor kunnen vinden, maar dat is meer een CSS vraag ;)

:thumb:

Bedankt voor de tips Vegras. Ja ik weet dat ik nog wel een paar uurtjes moet werken aan de juiste flow van de pagina's. Dit is de eerste keer dat ik iets wat met HTML/Javascript etc doe.. Geen excuus maar wel ietswat verzachtend. De lib.js heb ik inderdaad ook niet zelf geschreven..

bedoel je nou dat ik de divs met daarin de js script gewoon aan het einde van de body moet plaatsen?
Dit zodat eerste de pagina wordt weergegeven waarna de divs verwerkt worden.

Hm ongeveer. Je HTML moet gewoon de goede opmaak hebben. Al je <script> tags gewoon NET boven de </body> zetten. Vergeet die divjes die ik in mn voorbeeld heb gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan