Hulp Mac gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Umami

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2014
Berichten
2
Beste helpers,

Sinds kort ben ik beginnend Mac-gebruiker (MBPr late 2013, dus OSX Mavericks) en loop ik, denk ik, nog tegen enkele overstapmoeizaamheden aan. Op dit moment heb ik 3 prangende problemen.

1. Safari laadt/speelt geen enkele youtube video meer af, Firefox overigens wel!
(Heb het al geprobeerd op te lossen door flash player te updaten, firewall uit te schakelen en html5 variant te gebruiken maar geen verbetering)

2. Wilde Chrome browser van de officiële website downloaden, maar lukte niet. Melding:

Waarschuwing!
De volgende schijfkopieën kunnen niet worden geopend:
Schijfkopie:
googlechrome.dmg
Oorzaak:
schijfkopiegegevens beschadigd

Dit heb ik geprobeerd op te lossen door het installatiebestand te wissen, de prullenmand te legen en Chrome opnieuw te downloaden.

3. Ik wil graag mijn hotmail.nl mailadres linken aan het mailprogramma van Mac. Hiervoor heb ik enkele tutorials op internet bekeken, maar werd er niet echt wijs uit. Ik durf niet zomaar van alles te proberen, omdat ik anderes bang ben dat alles ontregeld wordt.

Wie zou mij willen helpen?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Hoi,

1. Flash in Safari heb ik ook regelmatig problemen mee, maar ik weet zelf niet echt een goede oplossing. Enige oplossing is Firefox gebruiken.

2. Chrome op een Mac zou ik niet gebruiken. Uit mijn ervaring neemt het best veel geheugen in beslag en is ie traag. Dat Chrome niet te downloaden is vanaf de officiële website is wel vreemd. Heb je gedownload met Firefox of Safari?
Probeer anders ook eens deze website om applicaties te downloaden voor de Mac: http://www.macupdate.com/ Is te vertrouwen.

3. Start Mail en klik op het menu Mail en vervolgens op Voorkeuren. Ga naar het tabblad Accounts. Klik op het plusje. Probeer het Hotmail-account toe te voegen. Alternatief voor Apples Mail is Mozilla Thunderbird. Werkt volgens mij ook erg goed.

Nog enkele tips:

Speciaal voor mensen die net een Mac hebben gekocht, vragen hebben of wie willen weten hoe een Mac werkt is er een uitstekende website: http://www.macmiep.nl/. Kijk er maar eens op. Er worden (werden) ook boeken van die auteur verkocht. Ze zijn niet (meer) via de eigen site online te bestellen. Op Macmiep.nl kom ik soms ook op en ben erg heel erg blij mee. Voor ondersteuning voor je Apple-product ga je naar de support-website van Apple.

Groeten, xp2
 
Laatst bewerkt:
@xp2:
Allereerst hartelijk dank voor je reactie.
Ik heb na vele jaren windowsfrustraties nu definitief de overstap gemaakt, omdat ik van iedereen (net als ik allemaal comuterleken) hoor dat macs het 'altijd' doen en er geen omkijken naar is. Ik wil me ook eigenlijk niet neerleggen bij het feit dat Safari bij mij geen Youtube meer afspeelt, immers kan het bij anderen ook.
Ik zal je advies omtrent Chrome opvolgen en kijken of het me zo wel lukt. Ik vond die foutmelding alleen al tamelijk merkwaardig.
Voor wat betreft de mail: Ja zo ver was ik ook gekomen, maar dan willen ze ineens allemaal gegevens van me hebben die mij niets zeggen. Allereerst moet ik kiezen tussen. iCloud, Exchange, Google, Yahoo, AOL of 'Voeg andere Mail-account toe' Sommigen beweren dat je voor hotmail.nl 'Exchange' moet kiezen, anderen wederom zeggen 'Voeg andere Mail-account toe' daarna begint het al helemaal abracadabra te worden met hosts, ports en ander geleuter haha. Hier geldt eigenlijk ook hetzelfde als voor het youtube-probleem: Ik heb geen Macbook gekocht om vervolgens te moeten uitwijken naar halfzachte alternatieven om basale functies te kunnen gebruiken.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben dankbaar voor je reactie en ga zeker even rondneuzen op de sites die je hebt geadviseerd :)

Groet, Umami

ps Wie verder andere mogelijke oplossingen heeft...Ik hoor het graag:)
 
Ik had vroeger een Mac gehad, tot 2011. Nu Windows 7 maar ik ga toch maar weer terug naar de Mac. Heb met Win7 al een aantal probleempjes gehad. Het wordt dus weer tijd voor een Mac.

Kies bij het mail account instellen niet voor Exchange. Exchange is namelijk met een Exchange server die vaak bij bedrijven wordt gebruikt (Office 365).

Kies voor ander emailaccount als hotmail er niet bijstaat. Type account weet ik niet precies.

Het algemeen gebruik van Apples Mail is wel gemakkelijk en simpel.

Groeten, xp2
 
....Het algemeen gebruik van Apples Mail is wel gemakkelijk en simpel.

Groeten, xp2
Tijd dan om je naam aan te passen... :)
Support aan XP houdt ook zo op.... Er komt geen XP2 versie... dan moet je naar Win7 of Win8.x .. :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan