Goedenavond,
Ik heb een layout voor een factuur in Word opgesteld die er zo uitziet:
Wat ik heel graag zou willen is dat ik deze factuur ook in Excel kan openen en dat ie de volgende functionaliteiten heeft:
* Op het moment dat ik bijv invul: "1 pair Oury grips" dat de sheet (wellicht uit een database) de juiste prijs meteen invult in het vakje voor de prijs.
* Vervolgens moet de sheet ook de prijs excl BTW weten uit te rekenen.
* Dan moet de sheet het subtotaal uit kunnen rekenen, vervolgens het totale BTW bedrag en uiteindelijk een totaalprijs geven. De shipping zal ik altijd handmatig moeten invoeren op basis van gewicht, dat is geen probleem.
Nu denk ik dat Punt 2 en 3 niet zo gek moeilijk zou moeten zijn om te realiseren door met formules te werken, echter Punt 1 daarentegen voorzie ik problemen. Nou ja , problemen, ik zou niet weten hoe dat aan te pakken.
Als ik erover nadenk, lijkt het mij dat er dan op een of andere manier een database van alle producten die ik verkoop met de juiste prijzen zou moeten aangelegd worden, waaruit de cel op basis van de omschrijving het juiste product met de juiste prijs dient te halen. Alleen denk ik nu vanuit een webdevelopers gedachte zoals dat bijv. met PHP zou gaan. Hoe is zoiets te realiseren en is het uberhaupt mogelijk dit met excel te maken?
Alle tips en antwoorden of eventuele links zijn van harte welkom!
Roy
*Edit: Ik moet er even aan toevoegen dat ik MAC gebruiker ben en dat eventueel Access dus geen optie is gezien het feit dat er geen Access beschikbaar is voor Mac.
Ik heb een layout voor een factuur in Word opgesteld die er zo uitziet:
Wat ik heel graag zou willen is dat ik deze factuur ook in Excel kan openen en dat ie de volgende functionaliteiten heeft:
* Op het moment dat ik bijv invul: "1 pair Oury grips" dat de sheet (wellicht uit een database) de juiste prijs meteen invult in het vakje voor de prijs.
* Vervolgens moet de sheet ook de prijs excl BTW weten uit te rekenen.
* Dan moet de sheet het subtotaal uit kunnen rekenen, vervolgens het totale BTW bedrag en uiteindelijk een totaalprijs geven. De shipping zal ik altijd handmatig moeten invoeren op basis van gewicht, dat is geen probleem.
Nu denk ik dat Punt 2 en 3 niet zo gek moeilijk zou moeten zijn om te realiseren door met formules te werken, echter Punt 1 daarentegen voorzie ik problemen. Nou ja , problemen, ik zou niet weten hoe dat aan te pakken.
Als ik erover nadenk, lijkt het mij dat er dan op een of andere manier een database van alle producten die ik verkoop met de juiste prijzen zou moeten aangelegd worden, waaruit de cel op basis van de omschrijving het juiste product met de juiste prijs dient te halen. Alleen denk ik nu vanuit een webdevelopers gedachte zoals dat bijv. met PHP zou gaan. Hoe is zoiets te realiseren en is het uberhaupt mogelijk dit met excel te maken?
Alle tips en antwoorden of eventuele links zijn van harte welkom!
Roy
*Edit: Ik moet er even aan toevoegen dat ik MAC gebruiker ben en dat eventueel Access dus geen optie is gezien het feit dat er geen Access beschikbaar is voor Mac.
Laatst bewerkt: