Hulp met aanschaffen nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

iCarl0o

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Berichten
283
Hoi iedereen,

Ik wil binnenkort ergens m'n eigen pc kopen. Nu wil ik die helemaal zelf in elkaar zetten want dat schijnt het goedkoopst te zijn. Ik heb wel enigsinds ervaring met pc onderdelen en heb ongeveer wel een idee wat goed is en wat niet.
Toch weet ik niet precies waar ik precies op moet letten bij het zelf kiezen van onderdelen. Ik wil de pc voornamelijk om te gamen.

Hier een paar vragen:
  • Wat zijn de belangrijkste dingen waar ik rekening mee moet houden?
  • Wat is het verschil tussen nieuwe videokaart met weinig vram en oudere kaart met meer vram (bijv. gtx960 4gb vs gtx1060 3gb)
  • Hoe moeilijk is het om zelf een pc te bouwen? Waar moet ik rekening mee houden?
  • Waar moet ik op letten zodat ik later makkelijk kan upgraden?
  • Nvidia vs. Intel vs. AMD. Waar kan ik het beste voor kiezen?


Nu zit ik er zelf aan de denken om ongeveer tussen de 600 a 700 euro uit te geven aan de pc.
Ik zou graag games zoals gta 5, Far Cry, Battlefield 4 (bf1) en h1z1 op een zo best mogelijke graphics willen spelen en wel 60fps behouden. Is dit mogelijk voor die prijs?

Zouden jullie misschien voor mij willen kijken wat de beste combinatie is van componenten voor de aangegeven prijs?

Alvast bedankt!

Carlo


Edit:
Ik heb zelf geprobeerd om een degelijke pc samen te stellen.
Werkt dit en kan ik hiermee doen wat ik heb aangegeven?
Link:https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B815162%5D=1&product%5B837551%5D=1&product%5B904122%5D=1&product%5B804733%5D=1&product%5B737297%5D=1&product%5B528532%5D=1&product%5B454941%5D=2&product%5B739465%5D=1&product%5B544768%5D=1
 
Laatst bewerkt:
Het prestatieverschil tussen je genoemde videokaarten is bijna 15%, of het de prijs rechtvaardigt is aan jou ...
Staat het genoemde geheugen op deze lijst => https://www.msi.com/Motherboard/support/H110M-PRO-VD.html#support-mem dan is er niets aan de hand. Staat die er niet bij, zou ik kiezen voor een ander setje modules die wél vermeld staan op deze lijst voor een probleemloze werking (en vage foutmelding voorkomen in de toekomst )
Wat ik nog mis is een SSD ..
 
@whittey

Dankjewel voor je bericht. Ik heb gekeken op die website en de RAM die ik had stond er niet tussen. Dit heb ik nu aangepast.

Een ssd laat ik nog even achterwegen gezien m'n budget.

En als je het hebt over 15% prestatie verschil is dan de gtx960 beter of de gtx1060?

Bedankt!
 
De (nieuwe en duurdere) GTX1060 heeft de betere prestaties ...
@mrmusic : nuttige link, leuk (start)systeem overigens!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan