hulp met arrays

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenniSblah

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Berichten
7
Sorry hoor, misschien dat iemand dit hier al eerder gepost heeft...
Maar ik ben hier al een tijdje mee bezig.
Ik moet voor mijn project, een array maken dat 2 waardes bevat.
Dat ik vervolgens in een 'final' array zet. Aangezien ik de eerste array meerdere malen gaat uivoeren.
Dus mijn 'final' array bevat in elke 'vak' een array met 2 waardes.

Hoe kan ik dan deze specifieke waarde uit de eerste array halen ?
* antwoord finalarray.at(0).key

Nou wil ik alleen nog bereken welke van de 5 pijlen er het dichtste bij het midden van het doelwit is. Maar alleen het probleem is dat het midden van mn target niet 0 is, maar 55
Dus ik heb positieve maar ook negatieve waardes in m'n FinalArray min -55 tot max 55.
Iemand enig idee ??

Begrijpt iemand mij ?:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
ik snap de vraag niet echt goed :p.

Maar bedoel je dit mss.
Code:
  // Declaratie. 
            int[] Array01 = new int[2];
  // Waarde toevoegen aan de array
            Array01[0] = 5;
            Array01[1] = 7;
   //   De Output van Array
            Console.WriteLine(Array01[0]);
 
Laatst bewerkt:
algemeen C++

ik heb een array genaamd tArray
In deze array sla ik coordinaten op van een pijl en boog spelletje waar de pijl in t doelwit zit.

nou wil ik dus meerdere pijlen kunnen opslaan in een array ...


ArrowX = 5;
ArrowY = 3;
tArray[] = ArrowX, ArrowY

Als ik t goed heb wordt dam tArray[0] de waarde '5'
en tArray[1] de waarde '3'

Nou wil ik meerdere pijlen kunnen opslaan. Dus zogezegd array in array..

finalArray.push_back(tArray[]) ?

Hoe ga ik dat doen?
En hoe ga ik dat dan dus later aanroepen?
FinalArray[0].[1] Zou dat dan de waarde '3' zijn van de tArray eerder ?

ik kan de code hier niet plaatsen omdat het behoorlijk irrelevant is.

Enig idee ? Thanks voor de vlotte reactie :p
 
Laatst bewerkt:
Als ik je vraag goed begrijp dan ben je op zoek naar iets als het onderstaande:

[cpp]
typedef int Waarde[2];
Waarde arrayVanWaardes[] = {{1,2}, {3,4}, {5,6}, {7,8}, {9,10}};
// arrayVanWaardes[0] = {1,2} -> arrayVanWaardes[0][0] = 1, arrayVanWaardes[0][1] = 2
// arrayVanWaardes[1] = {3,4} -> arrayVanWaardes[1][0] = 3, arrayVanWaardes[1][1] = 4
// ...
[/cpp]
 
algemeen C++

ik heb een array genaamd tArray
In deze array sla ik coordinaten op van een pijl en boog spelletje waar de pijl in t doelwit zit.

nou wil ik dus meerdere pijlen kunnen opslaan in een array ...


ArrowX = 5;
ArrowY = 3;
tArray[] = ArrowX, ArrowY

Als ik t goed heb wordt dam tArray[0] de waarde '5'
en tArray[1] de waarde '3'

Nou wil ik meerdere pijlen kunnen opslaan. Dus zogezegd array in array..

finalArray.push_back(tArray[]) ?

Hoe ga ik dat doen?
En hoe ga ik dat dan dus later aanroepen?
FinalArray[0].[1] Zou dat dan de waarde '3' zijn van de tArray eerder ?

ik kan de code hier niet plaatsen omdat het behoorlijk irrelevant is.

Enig idee ? Thanks voor de vlotte reactie :p

Ik had nog een oud venster open staan toen ik mijn reactie plaatste, waar het bovenstaande nog niet in stond (was even met iets anders bezig). Maar in dit geval heb je toch geen array van array nodig? Iets als:

[cpp]
typedef struct {
int x, y;
} arrow_t;
// ...
std::vector<arrow_t> finalArray;
// ...
arrow_t arrow = {1, 2};
finalArray.push_back(arrow);
// finalArray.at(0).x geeft de eerste waarde van X binnen de finalArray
[/cpp]
 
Ik had nog een oud venster open staan toen ik mijn reactie plaatste, waar het bovenstaande nog niet in stond (was even met iets anders bezig). Maar in dit geval heb je toch geen array van array nodig? Iets als:

[cpp]
typedef struct {
int x, y;
} arrow_t;
// ...
std::vector<arrow_t> finalArray;
// ...
arrow_t arrow = {1, 2};
finalArray.push_back(arrow);
// finalArray.at(0).x geeft de eerste waarde van X binnen de finalArray
[/cpp]

*KUCH-KUCH* ff kijken hoor 0.0

Eigenlijk beetje OGL ;P beetje wokke ;p moxe metti

Ow poeff :D

Volgens mij gaat t m zo wel worden ja ff kijken
 
Laatst bewerkt:
Ja precies zoiets zoek ik...

tArray[2] = {ArrowX, ArrowY};
FinalArray.push_back(tArray);

Dit wil niet werken :(

'tArray[2] = {ArrowX, ArrowY}' is geen geldige syntax, dus dat zal inderdaad niet werken. Je hoeft eigenlijk alleen maar arrow_t te hernoemen naar tArray:

[cpp]
typedef struct {
int x, y;
} tArray;
// ...
tArray t = {ArrowX, ArrowY};
finalArray.push_back(t);
[/cpp]
 
'tArray[2] = {ArrowX, ArrowY}' is geen geldige syntax, dus dat zal inderdaad niet werken. Je hoeft eigenlijk alleen maar arrow_t te hernoemen naar tArray:

[cpp]
typedef struct {
int x, y;
} tArray;
// ...
tArray t = {ArrowX, ArrowY};
finalArray.push_back(t);
[/cpp]

typedef struct {
int x, y;
} tArray;


ghehe nee, ik had het van te voren nog typedef float tArray[2];

Thanks dit werkt als een speer :thumb:
 
of in plaats van die typedef gebruik je gewoon std::pair<T1, T2>
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor de vlotte responses!:D

Nou wil ik alleen nog bereken welke van de 5 pijlen er het dichtste bij het midden van het doelwit is. Maar alleen het probleem is dat het midden van mn doelwit niet 0 is, maar 55
Dus ik heb positieve maar ook negatieve resultaten met het berkenen van het verschil tussen de pijl en mn doelwit in m'n FinalArrayResults -110 tot 110.
Iemand enig idee ?? Dit zou me echt enorm helpen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je de afstand tussen twee punten zelf wel kan berekenen, dat is driehoeksmeetkunde.

Om de absolute waarde van een getal te nemen kan je gebruik maken van de functie abs() in <cmath>
 
Yesss abs() geeft altijd een positieve waarde terug :D

Hiermee is alles opgelost :)

Sorry ik da code hier niet posten.. Mocht iemand anders soortgelijks nodig hebben, kan ik het altijd nog posten.

Bedankt jongens!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan