Hulp met Cronjob

Status
Niet open voor verdere reacties.

larszzie

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2008
Hallo allemaal,

Ik probeer een txt bestandje uit te lezen in een mysql database en dit iedere 5 minuten te herhalen. Nu heb ik een php bestandje gemaakt met daarin het script op de data uit het txt bestand te halen en in de mysql database te zetten, maar nu wil ik dat dit php bestandje iedere 5 minuten wordt uitgevoerd. Mijn server draait op Ubuntu Server en ik moet dus gebruik maken van Cronjobs. Heeft iemand enige ervaring en/of weet hoe ik zit zou moetten doen.

Alvast bendankt,
Larszzie

*/5 * * * * /pad/naar/php/script

Als je bovenstaande in je crontab van *nix zet, zou het goed moeten komen ..

Overigens moet je je wel afvragen of je logica in orde is als je elke 5 minuten iets wilt draaien.

Bedankt voor de reacties!

Leon d
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=812707 zie hier. Daar had iemand er ook een vraag over. succes!
Heb ik al naar gekeken, maar ben ik ook niet verder mee gekomen.

Phr3ak
*/5 * * * * /pad/naar/php/script

Als je bovenstaande in je crontab van *nix zet, zou het goed moeten komen ..

Dit lukt niet, want je moet php uitvoeren met dit bestand, want het php bestand zelf wordt niet herkend.

SvU
Overigens moet je je wel afvragen of je logica in orde is als je elke 5 minuten iets wilt draaien.

Ja ik heb me afgevraagt of dat lochisch was, :P want ik wil de beurskoeren updaten in mijn database en dat doe ik via dit php bestand.

Heeft er iemand anders dan een mogelijkheid de beurskoeren om de 5 minuten geupdate te krijgen in mijn database?

Alvast bedankt

Ach, ik heb suffe cronjobs gezien, die feitelijk continue mochten lopen .. dus met: "* * * * * /pad/naar/php/script" :rolleyes:

Hiervoor heb je eigenlijk geen eens een cronjob nodig...
Een cronjob moet je alleen gebruiken voor bijvoorbeeld een database backup of iets wat periodiek moet worden uitgevoerd zonder dat je zelf actief moet zijn bijvoorbeeld een bot.
Eigenlijk heb je al aan dit onderstaande script je genoeg... veel simpeler en net zo effectief met wat jij er mee wilt doen denk ik

PHP:
<?php
	//Datbase gegevens
	$DB = new mysqli("***","***","***","***");

if (mysqli_connect_error())
	{
		printf("Error: %s\n", mysqli_error());
		exit();
	}

$query = $DB->Query("SELECT `tijd` from `settings` LIMIT 1");

if (isset($query) && $query->num_rows > 0)
	{
		$select = $query->fetch_array();

//Tijd berkenen 300 seconden = 5 minuten...
		if ( ($select['tijd'] - time() ) < -300)
		{
			//Query uitvoerne
                       $DB->Query("UPDATE `settings` SET `tijd` = '{ time(); }'");
		}
	}

//HIER DE REST VAN JE PHP ZODAT HIJ EERST UPDATE
	//EN DAARNA PAS ALLES LAAT ZIEN
?>

Laatst bewerkt:
Heey,

Hier zit toch geen loop in, dus je moet sowieso om de 5 minuten het script uitvoeren, om het script te laten kijken of er al 5 minuten om zijn in de database.

En aangezien ik niet 24 uur per dag iedere 5 minuten 8er de pc zit, is dit volgens mij niet de ideale oplossing.

:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan