• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp met eigenzinnige Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.
eigenlijk eerder een opmerking over je macro.
Iets compacter, en door die "Option Compare text" bovenin, ben je van die Ucase af.
Code:
Option Compare Text                                             'maak module hoofdletterongevoelig

Sub LeegmakenGeselecteerdeRegels2()
     'Met deze macro onder een knop kun je alleen de regels laten leegmaken waar in kolom Y een X staat.
     Dim iRij

     iRij = Range("Planningtotaal").Row - 1
     With Worksheets("Planningslijst")
          For i = 2 To iRij
               If Cells(i, "Y") = "X" Then
                    With .Range("Z2:FY2").Offset(i - 2)
                         .ClearContents
                         .Interior.Color = xlNone
                    End With
               End If
          Next
     End With
End Sub

Waar ik meer op keek waren die weeknummers in de 1e rij vanaf Z1.
Een jaar heeft toch niet netjes klokvast 52 weken en begint niet op 1/1 in de europese ISO-Weeknummering.
Dus eventjes een bereikje gemaakt in "Basislijst" waar je in I1 een jaartal kan kiezen en dan rolt daar die lijst ernaast uit.
Die I1 zou eigenlijk moeten verwijzen naar iets in je tabblad "planningslijst".
Die kan je nu netjes gebruiken in dat bereik vanaf Z1 met daarin jaar+weeknummer en de datum van de maandag. (gemakklijk aan te passen)
Is dit de gemakkelijke workaround voor het oppotjaar van in #9 ?

Verder is het inderdaad "eigenzinning"
 

Bijlagen

  • Helpmij Testfile Nieuwe Code5 (1).xlsm
    254,2 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
toch mijn versie voor dat inkleuren er bij gezet
je kan per rij ofwel een ganse blok inkleuren met een aangepaste "inkleuren_Allemaal" of "Inkleuren_Rij"
kolom J voor einde werken heeft nu ook de ISO-week
 

Bijlagen

  • Helpmij Testfile Nieuwe Code5 (1).xlsm
    268,9 KB · Weergaven: 13
Super bedankt alvast

Hoi cow18

Ik ga er binnen kort mee aan de slag om te kijken hoe het een en ander in elkaar zit :shocked:

in ieder geval al, alvast super bedankt voor het mee denken / maken.
 
Hoi Roel,

Dit werkt prima, ik kan hier voorlopig mee vooruit.
nogmaals SUPER BEDANKT! ben er heel blij mee!:D:thumb:
 
toch nog een uitdaging

om alles helemaal perfect te laten lopen. zou het mooi zijn als er met de macro die er is om alleen van de actieve cel in kolom Y de regel te plannen deze ook eest wordt leeg gemaakt.
Omdat als er weken bij komen het geen probleem is maar als er weken afgaan deze niet zicht baar worden omdat de oude planning blijft staan.
Nu is dit ook op te vangen door eerst een X in kolom Y zetten deze leeg te maken via de macro "LeegmakenGeselecteerdeRegel" en dan weer de macro van de actieve cel op te roepen.
Dit is al wel voor elkaar met geselecteerde cellen, dus eerst leeg maken en daarna op nieuw berekenen.

Maar mooier is om dit ook voor de actieve cel ook onder 1 knop te maken toch? kan dit ook ?
Het is gewoon kijken en streven naar perfectie :rolleyes::D
 
om alles helemaal perfect te laten lopen. zou het mooi zijn als er met de macro die er is om alleen van de actieve cel in kolom Y de regel te plannen deze ook eest wordt leeg gemaakt.
Omdat als er weken bij komen het geen probleem is maar als er weken afgaan deze niet zicht baar worden omdat de oude planning blijft staan.
Nu is dit ook op te vangen door eerst een X in kolom Y zetten deze leeg te maken via de macro "LeegmakenGeselecteerdeRegel" en dan weer de macro van de actieve cel op te roepen.
Dit is al wel voor elkaar met geselecteerde cellen, dus eerst leeg maken en daarna op nieuw berekenen.

Maar mooier is om dit ook voor de actieve cel ook onder 1 knop te maken toch? kan dit ook ?
Het is gewoon kijken en streven naar perfectie :rolleyes::D
 
ik veronderstel dat de vraag niet aan mij gericht is.
Je zou kunnen telkens je iets verandert aan je gegevens kolom A:W, voor die rij alles vegen en herschrijven via een event en dan een licht aangepaste PlanningLeegmaken en de PlanningRegelVullen(PlanRij).
 
bedankt alle

Ik ben met alle goeie hulp aan de slag gegaan en heb een prima document waar ik mee kan werken.
nogmaals alle dank ,
ik zal deze vraag op opgelost zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan