• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

shalhevet

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hallo Excel experts,

Mede dankzij diverse bestanden die ik hier op het forum heb gezien heb ik mijn eigen kasboek bestandje gemaakt in Excel.

Nu zit ik met een formule probleem (probleem is: ik weet niet welke formule moet ik gebruiken).

Wat ik wil is met behulp van voorwaardelijk opmaak in de kolom sub-totaal alle lege cellen met een witte tekst hebben. Wat is het probleem? ik wil een formule hebben in de voorwaardelijk opmaak die herkent of cellen F5 en I5 leeg zijn.

Waarom? omdat ik in de kolom sub totaal al een formule gebruik die cellen F5 en I5 berekend op totaal. Nu wil ik dus een voorwaardelijk opmaak formule hebben die herkend als deze cellen leeg zijn en dus de tekst wit maakt (zodat het niet te zien is).

Wie o wie kan me helpen?

Alvast bedankt,

Shalhevet

Bekijk bijlage 148429

Code:
eng: =IF(A5="";"";J4-F5+I5)
ned: =als(A5="";"";J4-F5+I5)

Zet deze formule in cel J5 en trek hem door naar beneden.
Dan zijn de cellen leeg en heb je geen VO nodig.

Code:
eng: =IF(AND(F5="";I5="");"";J4-F5+I5)
ned: =als(en(F5="";I5="");"";J4-F5+I5)
Of gebruik deze als je naar kolom F en I wilt kijken.

Super bedankt

Ohh geweldig, dank jullie alle drie van harte!!!!!

Ook voor de super snelle reactie en ook voor de oplossing!!!!!

Geweldig dat er mensen zijn die zo bereid zijn om te helpen en hun kennis te delen.

Ik zet deze direct op "opgelost"...

Nogmaals bedankt :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan