hulp met HTML leren

Status
Niet open voor verdere reacties.

orimai

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2011
Berichten
62
Geachte mensen op helpmij,

De titel is de vraag.. Ik ben een 15 jarige jongen die later wat met ICT wilt gaan doen dus leek het me wel handig om dan code te kunnen schrijven (en lezen natuurlijk). Nou, na wat onderzoek heb ik besloten om te beginnen met HTML.. Alleen heb ik geen idee hoe ik dat dan zou moeten leren? Ik wil liever geen online course volgen want ik heb nogal een *** PC. Ik geef dus de voorkeur aan boeken, mede omdat lezen gewoon leuk is.
Ehmm..sorry voor het lange verhaal, als ik iets belangerijks ben vergeten te melden hoor ik het graag.

PS: als je denkt dat het beter is om met een andere taal te beginnen, ik sta open voor suggesties!
 
Loop eens een bibliotheek binnen en kijk eens of ze boeken hebben die jou aanspreken om te leren. Bij een grote boekhandel zou je dat ook kunnen doen, alleen bij een bieb kun je het rustiger uitgebreid aan een tafel gaan bekijken. Meestal hebben ze er een paar en kun je ze vergelijken.
Kies de boeken die de basis behandelen.
 
het ligt er ook weer aan hoe bliep jou computer is.
zelf ben ik een 50 plusser en ben sinds een paar jaar ook bezig met een website.
het zal best mogelijk zijn om een template van een website binnen te halen (of bij een vriend, en op usbstick zetten)
uit templates kun je ook heel veel informatie halen.
dit kan in wordpad, en ook in wordpad kun je de veranderingen aanbrengen naar eigen idee.
op deze manier heb ik mijn website opgebouwd en de php scripts heb ik van andere sites afgehaald waar ze gratis te downloaden zijn.
deze kun je ook in wordpad openen en aanpassen naar eigen inzicht.
hiermee leer je best veel van webbuilding zonder dat je online ben.
en inderdaad kijk eens in de bieb, of op de website van de dikke(mag hier geen reclame maken).
soms zijn daar boeken die binnen je budget vallen.

veel succes en kijk een op mijn website.

www.ilpalazzo.nl

groetjes Perry
 
Heel erg bedankt! @ andre@home,ik had inderdaad nog niet aan de bieb gedacht (snugger)

@perryvg dat kan..maar dan krijg je niet echt uitleg over wat je nou precies ziet en doet, en dat lijkt me wel handig voor een beginner. Toch bedankt!

@webklus heel erg bedankt, ziet dr goed uit!
Zou ik mogen vragen hoe oud je bent?

@mastermindzh dankuwel, ziet er simpel en duidelijk uit

Voor degenen die de bieb aanraden.. Is er nog Eén heilige graal of iets qua HTML? Iets dat je echt MOET hebben gelezen?
 
Codecademy is een gratis online cursus die niet veel van een pc vraagt, de athlon x2 pcs met 2gb ddr2 op onze school hebben er zelfs geen problemen mee.

Als je pc -of mobiele apparaat- ook YouTube geen probleem vindt is het zeker handig om daar tutorials op te volgen, deze vind je met zoektermen zoals "HTML Basics" of bijv. "Python tutorial".

Zelf heb ik zo ook wat programmeren geleerd, maar ik raad je aan om met C# (ook al is deze iets moeilijker) te beginnen, want deze syntax zul je vaak terugzien of herkennen.

Om met C# te beginnen kun je Microsoft Visual Studio Express downloaden, dit is een volledig softwarepakket met alles al geconfigureerd (compilers ed.).

Helaas kan ik je geen leesvoer aanbieden, ik ben niet bepaald een lezer :D.
 
@thatOneCheetah

C# is vele malen moeilijker dan html, daarbij komt dat html op ieder platform werkt. Dat is natuurlijk ook leuk.
Met html5 kan je al helemaal leuke dingen doen (denk aan telefoon apps).
Dit veel gemakkelijkere + meer uitbreidbaardere is natuurlijk zeker voor de beginnende programmeur erg makkelijk/leuk

Ikzelf zou de TS dan ook zeer zeker afraden om te beginnen met C#.
Java, of misschien processing, is dan een ,naar mijn mening, beter uitgangspunt met een vrijwel identieke stijl als C#
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan