Hulp met instellingen Linksys router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Occisus

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Berichten
81
Hallo,

Een vriend van me die heeft een hele tijd geleden een wireless router gekocht van linksys.
De WRT45G. Alleen heeft hij hem nog nooit gebruikt, omdat hij niet wist hoe hij hem aan moest sluiten ect.

Ik ben vandaag bij hem langsgeweest, en dan zou ik het even voor hem doen.
Maar helaas waren er wat problemen.
Er staat Vista op zijn laptop, en ik zie dat het draadloos verbinden met de router prima gaat, alleen de router > internet, wil niet lukken.

En ik heb gewoon heel simpel zijn modem verbonden met de router, en het lampje "internet" brandt ook.
Maar toch krijg ik een error dat de router geen response heeft gekregen toen het verbinding wilde maken met het internet.

Kan iemand mij misschien uitleggen wat er mis is, en hoe ik het kan oplossen?
S.V.P. zo simpel mogelijk. Ik weet wel wat van computers, maar bij netwerken houdt het op.

P.S. Ik had dit gevonden op het internet toen iemand hetzelfde soort probleem had. Deze jongen had een NetGear router.

Je probleem zit hem erin dat zowel het modem als de router IP-adressen uitdelen in de 192.168.1.* reeks, dat gaat niet werken. Je kunt het beste de router "downgraden" tot switch.

1. ga naar de setup van de router (192.168.1.254, bedraad aangesloten!) en schakel de DHCP server uit
2. steek de kabel die vanuit het modem komt niet in de WAN poort, maar in een LAN-poort.

Heb dit uiteraard geprobeerd (op 192.168.1.1 natuurlijk), maar heeft niet geholpen. Dus HELLUP! ^_^

Mvg,

Alain
 
Laatst bewerkt:
Bij die linksys zit een cd rom die de installatie doet, gaat bijna vanzelf!
 
Bij die CD moet ik altijd een wachtwoord invullen, en maakt niet uit hoevaak ik die router reset, het wachtwoord is nooit admin en is altijd fout.
Die CD hebben we al lang opgegeven.
 
Reset knopje wel een seconde of 10 ingedrukt houden als hij aan staat.
Vervolgens zou alles gewoon moeten werken.
Gebruikernaam leeg laten
Wachtwoord admin

Probeer anders admin/admin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan