Hulp met kopen van wireless router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hokumet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Ik wil graag een draadloos router kopen voor onze buurthuis waar we nu al internet hebben.
We krijgen zo meteen 8 nieuwe pc's waar draadloos internet op moet kunnen. Daarnaast wil ik ook op andere delen van het buurthuis draadloos internet hebben.
Op de foto kan je een beetje zin waar het draadloos router gaat komen en waar ik perse internet moet hebben.
[SmallIMG]http://i42.tinypic.com/23vjdog.jpg[/smallIMG]

We zijn bereid tot 180 euro te betalen.
Ik hoop dat ik het met 1 router kan oplossen en niet dat ik meerdere producten moet kopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit hier in een heel groot pand van 3 etage's en heb probleemloos overal draadloos internet met een LinkSys WRT54GL

Ik was van plan om WRT610N of WRT150N te kopen.
Begrijp ik nu uit je antwoord dat het helemaal niet nodig is om zo dure hardware te kopen. En dat ik genoeg zal hebben aan wat jij gebruikt.

Nog een vraagje, Hoe ver van de wirelessrouter heb je nog steeds goed bereik? Hoeveel meter en hoeveel muren zitten ertussen?

Dank je :)

Zoals gezegd, zit hier in een heel groot oud pand van 3 etages van elk 3,50m hoog. In totaal 16 verschillende ruimtes en overal ruim voldoende bereik om probleemloos op internet te kunnen werken.
Vloeroppervlakte per etage van het pand hier is. ca. 25 x 25 m!

Ik zou beginnen bij de mogelijkheden die je hebt als het gaat om internet (ADSL,Kabel).Afhankelijk van de beschikbare snelheden zou ik een keuze maken.

Ik heb nu al 20 Mbit internet verbinding via telfort. Die wireless en de nieuwe pc's zijn extra.

Voor Forum opmaak graag bij grote plaatjes de smallimg tag gebruiken.

Ik heb je bericht even aangepast zodat hij wat kleiner is en clickable voor een grote versie

Welke snelheid staat in je modem ? Gaan alle 8 tegelijk op internet naast de bestaande computers ?

De 8 nieuwe pc zullen per dag maar 4 uur op internet zijn via wireless.
Daarnaast zullen er nog 7 andere pc de hele dag door op internet kunnen via een ethernet kabel.

De snelheid van de modem weet ik niet, die moet ik effe bekijken. Hier heb ik helemaal niet aan gedacht.
Misschien moet ik wel een nieuwe modem kopen

Laatst bewerkt:
Als je 15 pc's op internet hebt zul je een goeie netwerkinstelling qua bandbreedte moeten hebben anders kan de een volop surfen en andere dingen doen zoals bijv streaming en of downloaden en de ander die dan bijv draadloos werkt kan misschien bijna niks meer.Daarom is je huidige bandbreedte van belang om te kijken of het uberhaupt wel mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan