Hulp met laptop kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exquizzite

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2010
Hallo Helpmij forum,

Ik ben op zoek naar een laptop. Nu heb ik al een paar laptops op het oog maar ben ik nog niet compleet zeker met welke laptop ik het meeste uit kan halen. Mijn budget is rond de 800 maar hou het liever bij 700.

Dit zijn de laptops die ik op het oog heb; http://www.laptopshop.nl/vergelijken/232566/239143/

Een andere vraag die erbij komt, wat is het verschil tussen de i5 + 8gb vs i7 + 6GB, welke van de 2 is nou sneller of beter?

Ik zit ook nog te twijfelen met deze; http://www.laptopshop.nl/product/239117/acer-aspire-v3-571g-73638g75maii.html

Mvg, XQ

Laatst bewerkt:
Waar wil je de laptop voor gebruiken?

Je kan wel leuk voor een i7 kiezen tegenover een i5 maar tenzij je applicaties gebruikt die alle 8 threads van de i7 gebruiken heb je daar helemaal niks aan en kan het zelfs trager zijn...
Dan kan je je geld beter steken in onderdelen die ook echt bijdragen aan de dagelijkse prestaties.

Zo heeft de i5 een groter scherm, meer hardeschrijf ruimte, meer werkgeheugen en een standaard 500Mhz. hogere kloksnelheid, daarmee zullen normale applicaties zoals de internetbrowser doorgaans net iets sneller zijn.
Hoewel de i7 dat wel weer bijbeent op turbo-frequency waar het nog maar 100Mhz. achterloopt, natuurlijk verbruiken beide CPU's dan wel meer stroom en is de accu duur verminderd, ook iets om rekening mee te houden, hoelang je wel eens mobiel ermee wilt werken.
Welke videokaart sneller is weet ik niet, aangezien er niks over een zogenaamde 'GT 710M' is te vinden, waarschijnlijk een of andere OEM gpu...

PS: De i7 heeft geen bluetooth, als je dat gebruikt raak je bij de i7 dus een USB poort kwijt aan een bluetooth adapter.

Laatst bewerkt:
wij kunnen hier niet veel over zeggen als we niet weten waar deze laptop voor wordt gebruikt,
bijv.
gamen
om mee te nemen
inplaats van desktop

verder willen wij andere eisen en je budget weten. zoals al eerder gezegt is uit deze 2 de hp beter omdat deze een i7 heeft. maar wellicht is er een betere.

Sorry voor deze late reactie, wilde even duidelijk maken dat ik al een laptop heb en deze topic ga sluiten. Ik heb een ASUS A55VD-SX030V. Mijn budget was 800 euro, en ik heb deze laptop voor school gekocht, ik doe namelijk ICT.

Mvg, XQZ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan