hulp met leren van java

Status
Niet open voor verdere reacties.

arecno

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Beste mensen,

Ik ben al een tijdje bezig met het leren van java via head first java (boek in pdf bestand :P)
Maar ik kan al die tekst wel blijve lezen en leren en dan blijft het ook weer een weekje hangen maar wat ik merk is dat ik zelf het echt moet gebruiken voordat ik het goed snap. Het probleem is echter ik kan nie alleen een programmatje maken die alleen een ArrayList doet bijvoorbeeld maar wil het dan het als praktisch voorbeeld in een programma als je snap wat ik bedoel.

Zo had ik bijvoorbeeld een decimaal naar binair convertor gemaakt of for-loops te oefenen samen if statements. dus wat ik eigelijk zoek is ideeën voor programma's die ik kan maken om het programeren te leren.

Als iemand nog suggesties heeft over andere manieren hoe java goed te leren is zijn die natuurlijk altijd welkom.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

Sven

We hebben bij onze informatica opleiding, jaar 1 het volgende gebruikt.

BlueJ
Dit programma is gratis te downloaden.
Maar het boek er bij is fantastisch om het te leren.
Ik heb het boek doorgewerkt tot hoofdstuk 10 en vanaf daar begint pas het uiterlijk gedeelte (GUI). Die hebben we hier zonder boek verder gedaan.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse...-met-bluej-cd-rom/1001004006423641/index.html

Boek is wel wat prijzig, er zijn natuurlijk gratis online cursussen, maar die zijn niet zo goed als dit boek. Er staan ook oefeningen in en je kunt voorbeelden gebruiken.

Je hoeft het boek natuurlijk niet te gebruiken, BlueJ op zich is al een fijne programmeeromgeving. Je kunt hier objecten maken en methodes aanroepen.
Vervolgens kijken welke waarden het heeft, dus of je code goed heeft gewerkt.

Mocht je hier nog vragen over hebben, prima.
Ik hoor het wel.

Mike

Laatst bewerkt:
Een goed boek is vrijwel een must, papier is geduldig ;)

dan moet ik daar nog ff goed over na gaan denke want heb het nie zo op boeken kopen als ze ook op pdf te downloaden zijn... maar is een pdf ook goed?

en ik programeer met eclipse is bluej veel fijner dan eclipse?

Ik ben niet bekend met Eclipse. Ik kan je hier geen aanbeveling doen.

En zoals Phr3ak ook zegt, papier is geduldig. Het kost veel tijd om het te leren zonder enig boek, maar het is mogelijk.

Dan ga ik het eerst maar eens proberen zonder boek...
En als dat echt niet lukt zal ik eens een boek aanschaffen.
in iedergeval bedankt voor de moeite ;)

Ik ben niet bekend met Eclipse. Ik kan je hier geen aanbeveling doen.

En zoals Phr3ak ook zegt, papier is geduldig. Het kost veel tijd om het te leren zonder enig boek, maar het is mogelijk.

Het was denk ik Columbus ook wel gelukt om zonder boot die grote plas over te trekken, echter mét een boot ging dat toch net ffies wat makkelijker en slimmer ..

You do the math ;)

dan moet ik daar nog ff goed over na gaan denke want heb het nie zo op boeken kopen als ze ook op pdf te downloaden zijn... maar is een pdf ook goed?

en ik programeer met eclipse is bluej veel fijner dan eclipse?

Blijf maar lekker bij eclipse :).

Programma's waar ik nu zo aan kan denken: Galgje, Tic Tac Toe daarna 4 op een rij, probeer eens met gegevens uit een database te werken,....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan