• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp met lijst maken met behulp van meerdere criteria

• Onderwerp starter Onderwerp starter ET4ks
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ET4ks

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Hallo Helpmij forum,

Ik ben nieuw hier maar ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een vb code/ Formule die het volgende doet:

Locatie Code Omschrijving
Amsterdam 111 NH: test
Rotterdam 112 ZH: Probleem
Rotterdam 113 ZH: Probleem2
Utrecht 114 UT: Opgelost
Leeuwarden 115 FR: Test 2
Amsterdam 116 NH: Test 3
Den Haag 117 ZH: Goed

Ik wil een lijst maken van 'code' in een 2e sheet die kijkt of dat het voldoet aan de eis 'Rotterdam' EN 'ZH'

het zou er als volgt het resultaat moeten geven:

Code

112
113

Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen. Ik word er nl. helemaal gek van (ben al dagen opzoek en aan het proberen met voorbeeld scripts.

Alvast bedankt,

Bijlagen

Met Rotterdam en ZH als vaste gegevens kom je er met volgende formule:

Code:
=ALS(ISFOUT(ALS(EN(A2="Rotterdam";VIND.ALLES("ZH";C2;1)>0);B2;""));"";ALS(EN(A2="Rotterdam";VIND.ALLES("ZH";C2;1)>0);B2;""))

Maar ik vermoed dat je Rotterdam en ZH ook variabel wil maken, dan kan je deze termen vervangen door celverwijzingen.

Bijlagen

Bekijk bijlage ET4ks(cobbe)2.xlsHartelijk dank maar mijn originele bestand is +- 5000 regels en ik zou de lijst met code graag onder elkaar zien. ipv. met stukken er tussen zoals nu het geval is. Ka je dit aanpassen.
Ik ben er blij met de hulp

Zet er een Autofilter op en selecteer op de niet lege cellen.

Resutaat verbluffend.

Hartelijk dank voor je hulp. Het is nog niet geworden hoe ik het zou willen maar ben nu wel op weg geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan