Hulp met macro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maurice,

ik vind geen macro's in je bijlagen?

Goedenavond Haije,

Je hebt gelijk, ik had een verkeerd bestand toegevoegd.
Nu wel als het goed is..

Moeten die Iso codes uit een ander bestand komen of staan die uiteindelijk in hetzelfde bestand?

Die betreffende isocodes heb ik zelf even in een overzicht gezet om te weten hoeveel het er kunnen zijn. Maar deze komen niet uit een bestaand bestand en komen ook niet in het bestand dat via die website gegenereerd wordt.

En waar moeten ze dan vandaan komen? Ergens moet er vergeleken worden.

Nu vergeleken met je aangeleverde voorbeeldbestand met Iso codes.
Binnen het "Getobject" moet je even het pad aanpassen naar het juiste

Code:
Sub jec()
 Dim ar As Variant, iso As Variant
 Dim dict As Object, i As Long

ar = Sheets(1).Cells(5, 1).CurrentRegion
 Set iso = GetObject("C:\Users\xxx\Downloads\ISO codes (Open top- en flat containers).xls").Sheets(1).Cells(1, 1).CurrentRegion
 Set dict = CreateObject("scripting.dictionary")
 Application.ScreenUpdating = False

For i = 1 To UBound(ar)
    If Application.CountIf(iso.Columns(1), ar(i, 3)) = 0 And ar(i, 31) <> "" And ar(i, 31) <> "-" Or ar(i, 7) = "Arrived" Then
       dict(ar(i, 2)) = Array(ar(i, 2), ar(i, 3), ar(i, 5), ar(i, 6), ar(i, 7), ar(i, 31), ar(i, 40))
    End If
 Next

With Sheets(1)
   .UsedRange.Clear
   .Cells(1, 1).Resize(dict.Count, 7) = Application.Index(dict.items, 0, 0)
   .Cells(1, 1).CurrentRegion.AutoFilter
   .Cells(1, 1).CurrentRegion.Columns.AutoFit
 End With

iso.Parent.Parent.Close 0
End Sub

Laatst bewerkt:
Ja, dat was ook mijn idee. Er moet ergens een vergelijking gemaakt worden. Alleen staat die lijst met codes niet in het bestand dat van die website afkomt. Dus mijn vraag was of je die lijst in de macro kon 'invoegen'.
Leek mij niet omdat het dan een hele lange macro wordt...

Zoals je ziet lees ik op de achtergrond het bestand met iso codes in. Die moeten dan wel in een vast bestand staan.

Maar dat zou dan inhouden dat iedereen het bestand met dezelfde naam in dezelfde map op z'n pc heeft staan of niet??

ook een manier van bumping, maar heel elegant en discreet.

doe niet onschuldig, je hebt dezelfde vraag een paar keer gewoon opnieuw gesteld en de vorige verwijderd.
Dat is bumping zonder sporen achter te laten.
Gelukkig pikt er nu iemand op in.

Laatst bewerkt:
Daar ga je in dit geval niet aan ontkomen gezien het te modificeren bestand steeds opnieuw geïmporteerd wordt. Het iso bestand of de data moet in ieder geval aanwezig zijn bij iedere gebruiker.
Er is nog wel een mogelijkheid dat de gebruiker eerst zelf de het bestand aanklikt adv een pop-up scherm, waardoor het bestand niet per se hetzelfde bestandspad hoeft te hebben bij iedere gebruiker.

Andere aanpak:
Alle gebruikers gebruiken 1 bronbestand. De data wordt vervolgens steeds overschreven op een dumpbestand, waardoor de ISO codes in het bronbestand kunnen blijven staan.

Oh dat..
Ik wilde inderdaad via m'n telefoon een bericht bewerken maar was toen het bericht kwijt als je dat bedoelt..
Heb 'm daarna inderdaad weer opnieuw gesteld.
Is daar iets mis mee??

Ok, en al die uitzonderingen handmatig in de macro verwerken is geen optie?
Daar wil ik best wel een half uurtje voor gaan zitten...

@cow18
Het was echt niet bewust dat de vraag verwijderd werd..

Het handmatig aanmaken van 500 items in een array binnen de macro?
Ik zou een andere aanpak overwegen;)

Het moet het liefst zo makkelijk en snel mogelijk gaan zodat elke 'digibeet' het kan..

Goedemiddag Jveer en medeforummers,

Ik ga idd toch een overzicht met alle betreffende ISO codes op een vaste plek zetten.
Zou je me dan wellicht nog eens willen helpen svp?
Maar i.p.v. het verwijderen van die ISO codes die in de gegenereerde lijst staan dan graag betreffende regel(s) geel kleuren..
(locatie van het bestand wordt: This PC > Groups (G: ) > APMTR Data-EDI Center > Data-EDI > Documentation > ISO Codes Open Top en Flat containers )

Alvast enorm bedankt voor de hulp en alvast hele fijne dagen gewenst!!

Goedemorgen,

De macro werkt perfect op mijn werkplek. Komende week ga ik kijken of ik de macro ook op andere werkplekken werkend kan krijgen.
Nu zag ik van de week dat op de lijsten ook af en toe nog containers komen welke al 'Departed' zijn.
Deze hoeven niet in het bestand opgenomen te worden...
Wie zou de macro voor mij willen/kunnen aanpassen?
De macro vergelijkt ook de iso codes met een bestand en verwijdert daarna bepaalde iso codes als deze op de lijst staa.
Zou het zo aangepast kunnen worden dat de gevonden iso codes wel worden opgenomen in het bestand maar dat deze dan onderaan de lijst worden geplaatst en betreffende regel(s) geel word(en) gekleurd.

Alvast bedankt,

Grt Maurice

Bijgaand de macro welke ik nu gebruik:

Code:
Sub jec()
 Dim ar As Variant, iso As Variant
 Dim dict As Object, i As Long

ar = Sheets(1).Cells(5, 1).CurrentRegion
 Set iso = GetObject("G:\APMTR Data-EDI Center\Data-EDI\Documentation\ISO Codes Open Top en Flat containers\ISO codes (Open top- en flat containers).xls").Sheets(1).Cells(1, 1).CurrentRegion
 Set dict = CreateObject("scripting.dictionary")
 Application.ScreenUpdating = False

For i = 1 To UBound(ar)
    If Application.CountIf(iso.Columns(1), ar(i, 3)) = 0 And ar(i, 31) <> "" And ar(i, 31) <> "-" Or ar(i, 7) = "Arrived" Then
       dict(ar(i, 2)) = Array(ar(i, 2), ar(i, 3), ar(i, 5), ar(i, 6), ar(i, 7), ar(i, 31), ar(i, 40))
    End If
 Next

With Sheets(1)
   .UsedRange.Clear
   .Cells(1, 1).Resize(dict.Count, 7) = Application.Index(dict.items, 0, 0)
   .Cells(1, 1).CurrentRegion.AutoFilter
   .Cells(1, 1).CurrentRegion.Columns.AutoFit
Range("A2").Select
    ActiveWindow.FreezePanes = True
 End With

iso.Parent.Parent.Close 0
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan