Hulp met samenstellen game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin98

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2016
Hallo allemaal!

Mijn broertje is geslaagd en mag een nieuwe game PC uitzoeken. Samen met hem ben ik dus een samenstelling aan maken. We hebben nu een PC die ons redelijk goed lijkt.
Hij wilt uiteraard gaan gamen, nieuwste games op 1080p en alles Ultra. Ik dacht dat zo'n systeem wel goed was:

https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7506%5D=1&product%5B881705%5D=1&product%5B855714%5D=1&product%5B455750%5D=1&product%5B935784%5D=1&product%5B879092%5D=1&product%5B855315%5D=2&product%5B943744%5D=1&product%5B837550%5D=1&product%5B528532%5D=1&product%5B804733%5D=1

Voor degenen die dat willen heb ik even de componenten hier overgetypt:

Behuizing: Sharkoon VG5-W
Voeding: Corsair RM Series RM550x

Moederbord: Gigabyte GA-B150-HD3P
Processor: Intel Core i5-6500 (3.2 GHz)
Processor Koeler: Cooler Master Hyper 212 Evo
Grafische Kaart: XFX Radeon RX 480 8GB OC Edition
RAM: Kingston HyperX FURY DDR4 8GB (2x 4GB)

SSD: Kingston SSDNow UV400 (480GB)
Harde Schijf: WD Blue WD10EZEX (1TB)
DVD Brander: Asus DRW-24F1MT

Ik heb (o.a. met behulp van wat anderen) uit deze componenten gekozen. Ik heb zeer goede ervaring met XFX (heb zelf nog steeds een HD5850 van XFX), WD (heb een externe harde schijf) en ASUS (heb een moederbord van ASUS, alleen Socket AM3+). Maar hoe zit het met de andere merken die ik heb gekozen? Ik heb nu een moederbord van Gigabyte, is dat een goede keuze? Geheugen van Kingston is volgens mij goed.

Wat denken jullie van dit systeem? Inclusief assemblage kom ik op een bedrag van €1.105,89. Kan het nog enig zins beter voor deze prijs, of goedkoper met dezelfde prestaties?
Ik ben vooral benieuwd of ik goede kwaliteitscomponenten heb gekozen. Het systeem moet wel lang mee kunnen. Tot slot, zijn alle componenten die ik heb uitgezocht compatibel met elkaar?

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes,
Robin

Kun je het zelf niet inelkaar zetten? scheelt je weer (bijna) 100 euro !!
Ziet er opzich niet verkeerd uit ..

EDIT: je hebt gekozen voor een BluRay-brander, bewust?
EDIT2: Je hebt een M2 slot op je moederbord zitten, daarin kan een SSDreepje worden gestoken, deze bijvoorbeeld https://tweakers.net/pricewatch/431301/samsung-sm951-(ahci)-256gb/specificaties/ scheelt weer 2 kabels in je kast .. en is nóg sneller dan je gekozen SSD ..

Laatst bewerkt:
Een Acer promoten, pffff.

Setup is prima hoor, ts.
Heb je een retail windows versie?

whittey, bedankt voor je reactie! Brander is als het goed is een DVD brander toch? Die SSD reepjes zijn wel duurder volgens mij.

kenikavanbis, bedankt maar ik ga toch voor nieuw. Trouwens de laatste link die je stuurde, die PC heeft een HD4850...heel klein beetje verouderd. Ik heb zelf een HD5850 uit 2009 :P

Lange Pier, dankjewel! Windows heb ik ook al.

Mijn broertje wilt graag een GTX970 omdat hij onderzoek heeft gedaan en het blijkt dat de FPS in shooter games hoger is met de GTX970...

Ik adviseer jou ook een GTX970 te nemen, ik heb op dit moment een GTX770, wil graag upgraden. Aangezien de GTX1080 net uit is, dropte de prijs van 970 behoorlijk. Dus profiteer hiervan en neem eentje (of 2). met een 970 kan je de meeste games op max. settings spelen.

Niet dat ik denk dat er mensen zouden gaan naar die openbare verkoop gent verkoop,maar hij is geanulleer.(gaat niet door)dit zodat er niet nodeloos naar gent zouden afreizen voor niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan