Hallo allemaal,
Ik probeer in excel een bepaalde kolom te scheiden in meedere kolommen. Dit lijkt op het eerste gezicht simpel, maar er is een catch: alle informatie dat gescheiden moet worden, moet niet alleen in een nieuwe kolom komen te staan, het moet ook nog eens op een specifieke rij komen te staan zonder dit allemaal handmatig te moeten kopieren.
Aan de hand van onderstaand voorbeeld zal ik uitleggen wat ik bedoel:
Ik heb zo een lijst met meer dan 300 bedrijven (in totaal meer dan 4000 rows). Ik heb alle mensen die bij het bedrijf werken in 1 kolom staan, maar dit moet verdeeld worden over meerdere kolommen. Daarbij moet alle informatie ook nog eens beginnen op de 1e rij van desbetreffende bedrijf (op het plaatje, rechts). De overige rows die geen enkele informatie meer bevatten over mensen die bij het bedrijf werken, mogen verwijderd worden.
Ieder bedrijf heeft maar 1 directeur. Deze is makkelijk te kopiëren met behulp van een filter.
Het aantal teammanagers en werknemers verschilt echter sterk qua bedrijf. Vandaar dat de filter functie geen uitkomst biedt. Ik kan namelijk makkelijk m.b.v. een filter de teammanagers of werknemers naar een andere kolom kopieren, maar helaas komen ze dan op dezelfde rij te staan, ipv op de eerste rij van het desbetreffende bedrijf te komen (zie plaatje, links onder).
Iemand enig idee hoe ik dit automatisch op kan lossen, zonder alles handmatig te kopieren?
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik probeer in excel een bepaalde kolom te scheiden in meedere kolommen. Dit lijkt op het eerste gezicht simpel, maar er is een catch: alle informatie dat gescheiden moet worden, moet niet alleen in een nieuwe kolom komen te staan, het moet ook nog eens op een specifieke rij komen te staan zonder dit allemaal handmatig te moeten kopieren.
Aan de hand van onderstaand voorbeeld zal ik uitleggen wat ik bedoel:
Ik heb zo een lijst met meer dan 300 bedrijven (in totaal meer dan 4000 rows). Ik heb alle mensen die bij het bedrijf werken in 1 kolom staan, maar dit moet verdeeld worden over meerdere kolommen. Daarbij moet alle informatie ook nog eens beginnen op de 1e rij van desbetreffende bedrijf (op het plaatje, rechts). De overige rows die geen enkele informatie meer bevatten over mensen die bij het bedrijf werken, mogen verwijderd worden.
Ieder bedrijf heeft maar 1 directeur. Deze is makkelijk te kopiëren met behulp van een filter.
Het aantal teammanagers en werknemers verschilt echter sterk qua bedrijf. Vandaar dat de filter functie geen uitkomst biedt. Ik kan namelijk makkelijk m.b.v. een filter de teammanagers of werknemers naar een andere kolom kopieren, maar helaas komen ze dan op dezelfde rij te staan, ipv op de eerste rij van het desbetreffende bedrijf te komen (zie plaatje, links onder).
Iemand enig idee hoe ik dit automatisch op kan lossen, zonder alles handmatig te kopieren?
Alvast bedankt voor de hulp!