hulp met xp vervangen door andere.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin_ingen

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
Berichten
274
ik moet zaterdag van een onbekende een illigale versie van xp eraf halen en een goede die hij heeft gekocht erop zetten. dit moet omdat hij wel eens vastloopt of zo. kan iemand zeggen of ik nog iets speciaals voor doen. moet ik dan ff in dos de regel

c: format

geven en dan gooit die de c-schijf leeg.
dan moet ik ff zorgen dat die de dvd-speler of cd-rom dat weet ik niet pakt en dan kan ik gewoon dat cd-tje erom doen.

ik heb hier tot nu toe alleen over gelezen omdat ik zelf pas 4 maanden xp heb.

heeft iemand tips en ik ben nu even bootdisk aan het downloaden. die heb ik toch nodig als hij niet direct je cd-rom pakt??? hoe werkt het programma want de downloadfile is 4,3 mb maar dat past niet op een disketten.

alvast bedankt.
 
Je start gewoon de pc op en dan stop je als XP is opgestart de cd erin en dan vraagt hij wat je wil en dan geef je een schone instalatie aan! en de rest wijst vanzelf !!
Let op als hij meer partities heeft moet je op een gegeven moment wel aangeven dat je hem op c: wil hebben !!
 
Over die bootdisk, die zet (download) je eerst op je harde schijf. daarna, als dat klaar is, klik je op het exe bestand en wordt er gevraagd om een floppy in je drive te doen. dan gaat de rest vanzelf en heb je een opstartflop.
 
dank je

dank jullie voor je raad. en ik wil niet twijfellen aan je kennis.maar weet je zeker dat dat kan als je xp versie eerst illigaal is en daarna een iligale versie erover moet.
 
Re: dank je

Geplaatst door kevin_ingen
dank jullie voor je raad. en ik wil niet twijfellen aan je kennis.maar weet je zeker dat dat kan als je xp versie eerst illigaal is en daarna een iligale versie erover moet.

De voorgelegde suggestie van BartB112 klopt idd,

ge kunt gewoon booten met de (niet illegale)Winxp cd waarna te kiezen voor een herinstallatie,
dan wordt erbij het kiezen van de partitie gevraagd of deze geformatteerd dient te worden, druk ja en alles is netzo schoon als een dos format of eventuele meerdere diskette bootdisk van winxp(kan ff niet op de juiste naam komen:D)

gegroet en succes
M.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan