Hulp nodig aktieve knop of macro in formulierweergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdwinSteggink

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Op mijn formulier wil ik graag een knop plaatsen die naar een bestand elders op mijn computer staat, verwijst en opent.
In de tabel heb ik een veld aangemaakt met de locatie van het bestand die ik bij desbetreffende persoon wil openen. bv. mw. Jansen dan krijg ik in de formulierweergave haar NAW gegevens en bijzonderheden zoals in de database vermeld. En in deze formulierweergave moet ook een knop staan die verwijst naar haar dossier bv. c:\dossiers\J\Jansen (veld aangemaakt in de tabel). In het dossier zitten PDF, foto's, Word en mail bestanden.
Zodra ik die knop in het formulier aanklik moet ik een pop-up pagina met de bestanden van mw. Jansen te zien krijgen. Deze moet ik dan kunnen aanklikken en kunnen bewerken.
Is dit mogelijk ik hoor graag van jullie.
Groet,
Edwin Steggink

Ik heb een functie die een keuzelijst vult met de geselecteerde bestanden. Die kun je wel als basis gebruiken. Zowiezo vraag ik me af hoe je de bestanden rechtstreeks wilt laten bewerken, want je hebt ze dus niet in de database staan? Het inlezen van de keuzelijst zou ik niet met een knop doen, maar bijvoorbeeld met een dubbelklik op een tekstvak.
Aanroepen van de functie met een knop:
Code:
Sub bestanden_Click()
    Me.lstBestanden.RowSource = BestandOpzoeken
End Sub
En de functie:
Code:
Function BestandOpzoeken() As String
Dim dlgPicker As FileDialog
Dim vrtSelectedItem As Variant
Dim i As Integer

Set dlgPicker = Application.FileDialog(msoFileDialogFilePicker)
    With dlgPicker
        .Title = "Selecteer een bestand." 'De titel voor het venster
        '**************************************************************************
        'Pas dit aan voor map met bestanden
        '**************************************************************************
        .InitialFileName = CurrentProject.Path      'Waar moet het venster beginnen? Begin nu bij de db.
        .Filters.Clear
        'Add a filter that includes GIF and JPEG images and make it the second item in the list.
        dlgPicker.Filters.Add "Microsoft Word", "*.doc; *.dot", i + 1       'Beperk de bestandstypes tot .doc
        dlgPicker.Filters.Add "Microsoft Excel", "*.xls; *.xlt", i + 1      'Beperk de bestandstypes tot .xls
        dlgPicker.Filters.Add "Microsoft PowerPoint", "*.ppt; *.pot", i + 1 'Beperk de bestandstypes tot .pdfppt
        dlgPicker.Filters.Add "Microsoft Access", "*.mdb; *.mde", i + 1     'Beperk de bestandstypes tot .mdb
        dlgPicker.Filters.Add "Adobe Reader", "*.pdf", i + 1                'Beperk de bestandstypes tot .pdf"
        dlgPicker.Filters.Add "Afbeeldingen", "*.gif; *.jpg; *.jpeg", i + 1 'Beperk de bestandstypes tot .jpg"
        dlgPicker.Filters.Add "Geluid", "*.mp3; *.wav", i + 1                'Beperk de bestandstypes tot .mp3 en wav"
        dlgPicker.Filters.Add "Alles", "*.*", i + 1                         'Geen Beperkingen op bestandstype"
        .FilterIndex = 1
        .AllowMultiSelect = True                    'Meerdere bestanden selecteren.
        .InitialView = msoFileDialogViewList        'Bepaal weergave
        If .Show = -1 Then                          'Bepaal of gebruiker op OK-knop heeft geklikt.
            For Each vrtSelectedItem In .SelectedItems
                strFileName = strFileName & vrtSelectedItem & ";"
            Next
        Else
            MsgBox "Er is op <Annuleren> gedrukt..."
        End If
    End With

If Nz(strFileName, "") <> "" Then
        Do While Right(strFileName, 1) = ";"
            strFileName = Left(strFileName, Len(strFileName) - 1)
        Loop
        BestandOpzoeken = strFileName
    End If
    Set dlgPicker = Nothing

End Function

Beste Michel,
Bedankt voor je reactie.
Misschien zit ik wel op het verkeerde pad te zoeken net wat je hierboven schreef. Wellicht is het verstandiger om de bestanden in de database te plaatsen heeft u daar een adequate manier voor want ik heb nog wel wat bestanden die ik dan over moet zetten.
Met vriendelijke groet,
Edwin Steggink.

Nooit de bestanden in de database zelf zetten; voor je het weet groeit hij uit de klauwen. Altijd met padverwijzingen werken dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan