Hulp nodig bij aanleg WiFi-zender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lennart5

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Hallo iedereen,

Mijn vriendin woont sinds een aantal dagen in een huisje in de achtertuin van een aantal particulieren, ze huurt daar dat huisje.
De eigenaren hebben een draadloze router staan waarvan mijn vriendin het wachtwoord gekregen heeft. Echter is de ontvangst in het huisje net niet voldoende.
Daarom kwam ik op het idee om in haar huisje een WiFi-zender te plaatsen. Deze wil ik installeren met behulp van de bekende adapters die een internetverbinding via de netstroom beschikbaar maken. Dus 1 adapter in het huis van de eigenaren die aangesloten is op de router en een stopcontact, en eentje in het huisje van mijn vriendin, aangesloten op het stopcontact en een nog aan te schaffen WiFi-zender (tips?). Op deze manier zal mijn vriendin een uitstekende draadloze internetverbinding in haar huisje hebben, hoop ik.
Mijn vraag is: wat zijn dingen waar ik op moet letten wanneer ik dit netwerk aan ga leggen? Wat zijn de valkuilen waar ik niet in wil trappen? Kan het signaal van de ene WiFi-zender gaan interfereren met het signaal van de andere zender? Wat is de maximale afstand waarop een internetverbinding via de netstroom werkt?

Alvast bedankt!

@Snijworst en @palomino, ik vergat in de OP te vermelden dat ik de netstroomadapters inmiddels in bezit heb (schoonvader had ze over), dus het gaat nu enkel nog om een zendertje.

Ik ben dus op zoek naar een eenvoudige router die geen hoge snelheden aan hoeft te kunnen. Volgens mij moet een simpele router niet meer dan 30 euro kosten, toch?

Da's jammer dat schoonvader nog 2 adapters over had.
In mijn link naar devolo zat ook een draadloze zender inbegrepen.
Ik zou niet met nog een router gaan klooien.
Bij het bronsignaal staat al een router.
Dan zou ik een los accesspoint in de ruimte zetten.
Nooit geen problemen.

Inderdaad, het is natuurlijk mooi dat mijn vriendin die adapters nu gratis krijgt, maar je zit dan altijd weer met dat je pakketten moet gaan samenstellen. Heb je een tip voor een mooi accesspoint? Hoeft in feite niet zoveel te kunnen, snelheid is maar heel laag dus dat is geen probleem.

Kijk nou eens goed naar de devolo link
Dat was al een kant en klaar wireless starters set.
Je hoeft niets meer samen te stellen.
Aansluiten en beginnen.
Nu gaan we dus wel pakketten samenstellen.
Nou,deze bijvoorbeeld:

http://nl.tp-link.com/products/details/?categoryid=242&model=TL-WA701ND

Edit:als schoonvaders adapters maar 1 aansluiting heeft,moet er ook nog een switch bij voor eventuele extra bedrade aansluitingen.
ook daar had de devolo set op voorzien.
Achteraf gezien: hij is wel duur
Ik zie prijzen vanaf € 135,- op internet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan