Hulp nodig bij branden van .VOB files

Status
Niet open voor verdere reacties.

gta san andreas

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2004
Hoi,

Ik heb iets gedownload wat bestaat uit de map VIDEO_TS met daarin zo'n 20 bestanden onderverdeeld in .VOB, .IFO en .BUP bestanden. Dit alles is 7.3GB. Ik wil deze DVD branden op een DVD'tje van 4.7GB maar dit gaat natuurlijk nooit passen.

Mijn vraag is nu dus hoe kan ik dit bestand branden op een DVD waarbij ik het originele menu (om bij hoofdstukken en extra's te komen) gewoon kan gebruiken, en hoe kan ik als dit mogelijk is, dit 7.3 GB bestand verkleinen om op een DVD te passen zonder het menu weg te halen en zonder een DVD met slechte beeld kwaliteit over te houden.

Alvast bedankt.

Maak er een .ISO bestand van met het programma dvd-shrink, brand deze erna met een brand programma als nero of imgburn en je film is klaar met een origineel menu.

Blijft het bestand dan niet te groot, of verkleint dvd-shrink het automatisch/ kan het handmatig? :)

DVD schrink doet het automatisch maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om het handmatig te doen, je kan bijvoorbeeld de video comprimeren, of talen weglaten om een film te verkleinen maar hij zorgt er uit zichzelf voor dat het bestand op een normaal dvd`tje past.

Maak er een .ISO bestand van met het programma dvd-shrink, brand deze erna met een brand programma als nero of imgburn en je film is klaar met een origineel menu.
Ik snap echt geen tierelier van dit advies..............? Waarom zou je er een iso van willen maken met Shrink, daar waar Shrink een tool is die juist de video_ts map min of meer rechtstreeks zelfstandig m.b.v. een willekeurig brandtootlje naar DVD kan branden?

@gta san andreas: waarom zo "knieperig"? Waarom geen DL schijfje gebruiken voor die luttele 2 a 3 euro? Een 'grote' DVD verkleinen naar een DVD 5 mét de eisen die jij stelt : behoud van menu én een goede kwaliteit, zijn nagenoeg onmogelijk. Een 'grote' DVD verkleinen naar DVD5 levert altijd kwaliteitsverlies op tenzij de film zelf maar 5 giga of net iets meer is en de overige giga's alleen maar 'meuk' zijn, ja dán kan Shrink er nog iets moois van maken op DVD5.

Laatst bewerkt:
Ik sluit me daar bij aan. Een beetje omslachtig hè om er eerst een .iso van te maken terwijl Shrink het ook direct kan branden. Overigens kan imgburn ook gewoon overweg met Video_TS bestanden en hoef je ook voor dat programma er niet eerst een .iso van te maken. Koop een Dual Layer DVD en branden die handel en klaar ben je.

je kan ook dual layer dvd`tjes kopen maar talen weglaten als Frans is toch echt goedkoper :P
en om direct te branden moet je nero 6 hebben. open de map met de bestanden genaamd video-ts door op open map te drukken en die map te zoeken. druk erna op backup, je krijgt dan een menu en dan kun je kiezen tussen harddisk folder of disk image en ook branden als je nero 6 hebt. als je kiest voor disk image dan krijg je een .iso bestand welke je kan branden met nero of imgburn. als je het doorhebt is het gemakkelijk :P

ik kan het ook mis hebben over nero6 maar in mijn geval werkte het niet meer bij installeren van nero 7.

Laatst bewerkt:
@royb3 : ik heb heel voorzichtig het vermoeden dat jij slechts héél sporadisch een filmpje download / bewerkt en brandt met Shrink? Het werkt echt een stuk simpeler. De rol van (expliciet) Nero, (waarom niet bijv. Roxio) in het geheel ontgaat mij even?
Eén of meerdere talen weglaten lost helemaal niets op, je bespaart slechts enkele MB's.

Laatst bewerkt:
@royb3 : ik heb heel voorzichtig het vermoeden dat jij slechts héél sporadisch een filmpje download / bewerkt en brandt met Shrink? Het werkt echt een stuk simpeler. De rol van Nero in het geheel ontgaat mij even?
Eén of meerdere talen weglaten lost helemaal niets op, je bespaart slechts enkele MB's.

Je hebt gelijk maar door 500 mb weg te laten bereik je niks...
Je kan de wel de compressie op de video wat verminderen maar daar merk je ook geen hoop van.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik gewoon kan branden zonder nero? heb al een hoop geprobeerd maar het lukte mij niet.

Nee, maar d'r is toch ook niemand die beweert 500 MB weg te laten? De eisen die TS aan de te branden DVD stelt zijn onmogelijk te verkrijgen met Shrink op een DVD 5 schijf.

Wat je vraag betreft: verwijder Nero eens en installeer 'm opnieuw. Shrink pakt Nero in principe gewoon op als te gebruiken voor de laatste handeling na het Shrinken. Dat werkt bij miljoenen dus ook bij jou zou het moeten werken. Je schrijft overigens niet wáár het precies misgaat.

waarschijnlijk ziet dvd shrink mijn nero 8 niet, er staat wel: to enable nero please install nero:confused:

Gebruik dan DVDFAB .Daarmee is splitsen van 2 DVD`s met behoud van Menu`s mogelijk .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan