Hulp nodig bij contactformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zee Online

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2010
Ik had graag een contactformulier gemaakt voor mijn site, maar weet niet hoe.
Het zou een eenvoudig formuliertje moeten zijn met velden als naam, e-mailadres, onderwerp en bericht. En dan zo'n verzendknop.

Probleem is dat ik niet weet hoe dit te maken. En het grootste probleem van al is dat ik niet weet hoe ik die pagina maak die de informatie per PHP opstuurd naar mij.
Kan iemand mij gratis ff verder helpen met een formulier a.u.b? Ben al tijdje ermee aan het sukkelen, maar lukt me niet zo goed.

zal ongeveer zoiets zijn
PHP:
<?php

/**
 * @author 
 * @copyright 2010
 */

if (isset($_GET['email'])){
    print $_GET['email'];
}else{
   ?>
    <form method="get" enctype="text/plain">
    <input type="text" value="uw email" />
    <input type="submit" value="verzenden" />
    </form>
    <?php 
}

?>

Zit daar die verzendpagina al bij in?
En bij
Code:
if (isset($_GET['email'])){
    print $_GET['email'];

moet er bij email mijn e-mailadres komen te staan?:o
Ach, ben er maar een beginneling in hoor.

je test gewoon effen wat het doet dan weet je hoe een form werkt probeer eerst alle waarden te versturen en stel dan de vraag opnieuw als u deze kan versturen en tonen ben je al effen zoet. maar als je slim bent kan je op het forum enkele andere verzend formen vinden. Mijn voorbeeld is zeer simpel om u te laten zien wat er gebeurt . zijn er vragen stel ze zeker.

OK, zal eens rondkijken op dit forum he.
Als ik vragen heb zal ik ze zeker stellen. :)

Ok, zal er straks eens naar kijken he.
Moet nu eerst wat anders doen. Toch bedankt. En ik zal je weten ze zeggen of ik hem kan gebruiken of niet.

Hallo,

Met volle schaamte moet ik zeggen dat ik aan die code niet goed aan uit kan.
Ja, ik weet het. Beginneling. :o:p
Zijn er nog die mij kunnen verder helpen? Een eigen contactformulier belangrijk. Want die diensten op het net vind ik maar niets.
Zou graag formulier hebben, die ik dan nadien zelf wat kan aanpassen naar wens.

u ziet een example form hierin wordt er tekst gevraagd aan de gebruiken en bij het klikken op send wordt deze naar de server verstuurt contact.php gaat dan de data analiseren hier wordt dan verstuurt naar een email op lijn 104 ik vindt het wat te uitgebreid voor een beginner maar sowat.het voornaamste is dat je het begrijpt.
lijn 27 neemt mogelijks de template maar die zou ik fixed plaatsen omdat maniplatie uw veiligheid omlaag zou halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan